| کد خبر: 193422 |

شاخص بورس 163 واحد رشد کرد

شاخص کل در بازار بورس امروز ۱۶۳ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۲۵۲ هزار و ۴۸۸ واحد رسید.

تین نیوز

 شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) ۱۶۳ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۲۵۲ هزار و ۴۸۸ واحد رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، براساس معاملات امروز بیش از دو میلیارد سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش هفت هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال در ۲۵۳ هزار نوبت داد و ستد شد.

هم‌چنین شاخص کل (هم وزن) با ۱۸ واحد افت به ۶۰ هزار و ۶۵۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۱۲ واحد کاهش به ۴۰ هزار و ۶۶۷ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۷۶ واحد افزایش به رقم ۲۸۰ هزار و ۷۱۱ واحد رسید، شاخص بازار اول ۲۵۶ واحد افزایش و شاخص بازار دوم ۲۸۲ واحد افت داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲۷۷ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۱۴۸ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۱۰۶ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۹۸ واحد و  گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۶۳ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل) با ۱۵۵ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۵۹ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد پلی پروپلین جم – جم پیلن، سایپا، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، پتروشیمی فناوران و بیمه دانا در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۴۷ میلیون و ۹۴۵ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۵۰۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از چهار واحد افت داشت و بر روی کانال سه هزار و ۲۸۶ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۹۲۹ میلیون و ۸۳۷ هزار برگه سهم به ارزش بیش از هفت هزار و ۹۷۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل پتروشیمی مارون  (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پالایش نفت شیراز (شراز) و نفت ایرانول(شاوان) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.