| کد خبر: 192503 |

با موافقت نمایندگان؛

فوریت طرح الزام بانک‌ها به حذف سود و جریمه مضاعف

طرح الزام بانک‌ها به حذف سود و جریمه مضاعف فوریتی شد.

تین نیوز

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوفوریت طرح الزام بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان را به تصویب رساندند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، بررسی دوفوریت طرح الزام بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان در دستور کار صحن مجلس قرار گرفت.

محمد حسین حسین زاده بحرینی نماینده مردم مشهد به عنوان طراح این طرح، اظهارداشت: بانک ها باید پشتوانه تولید و تولیدکننده باشند و در مسیر رونق تولید جلوداری کنند اما برخی بانک ها عملکردشان به گونه ای است که تولیدکنندگان را مستأصل کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: بدهیِ بدهکاران بانکی به دلیل نوع محاسبه سود و جرایم و قراردادهای متوالی آن به قدری افزایش می یابد که امکان پرداخت آن وجود ندارد.

حسین زاده بحرینی گفت: اقدامات بانک ها از یک طرف مردم را مستأصل کرده و از سوی دیگر دارایی بانک ها آکنده به بدهی شده است.

وی افزود: طرح حاضر بانک ها و مؤسسات اعتباری را ملزم می کند که بدهی تسهیلات گیرندگان را با رعایت ضوابط ابلاغی بانک مرکزی و بر حسب قرارداد اولیه مجدداً محاسبه و بدهی واقعی آنان را تعیین نمایند.

نمایندگان با ۱۸۵ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در مجلس دوفوریت این طرح را به تصویب رساندند.

در صورت تصویب نهایی این طرح، ملاک مصاحبه بدهی های بانکی قرارداد اولیه خواهد بود. این طرح شامل یک ماده واحده و ۹ بند است.

منبع: خبرگزاری مهر
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.