| کد خبر: 192024 |

مدیر توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام:

◄ پروژه چهار خطه‌کردن ایلام-مهران تعطیل نیست

مدیر توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام در خصوص توقف پروژه چهارخطه کردن جاده ایلام به مهران به واسطه عدم تزریق اعتبارات، گفت: قطعا کمبود اعتبارات بزرگ‌ترین مانع بر سر راه شتاب پروژه است، اما روند اجرای پروژه بدون توقف ادامه دارد.

تین نیوز

مدیر توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام با تکذیب خبری مبنی بر توقف پروژه چهارخطه کردن جاده ایلام به مهران، اظهار کرد: قطعا کمبود اعتبارات به عنوان بزرگ‌ترین مانع بر سر راه شتاب پروژه قرار دارد و پیمانکاران این پروژه نیز بسیاری از مطالبات خود را دریافت نکرده و برای ادامه کار با مشکل مواجه هستند. با این حال پروژه روند خود را طی می‌کند.

محمدرضا شریفی‌راد با عنوان این‌که چنانچه پیمانکاری کارشکنی کند، قطعا از سوی این اداره‌کل،  برابر قانون با آنان رفتار خواهد شد. گفت:برخلاف اخبار منتشر شده، در پروژه جاده ایلام به مهران توقفی ایجاد نشده و احداث لاین چهارم نیز با ورود تمامی اداوت راه‌سازی از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء آغاز شده است.

وی در مورد مطالبات پیمانکاران این مسیر گفت: پیمانکاران این پروژه حدود 120 میلیارد تومان مطالبات دارند که با احتساب ارزش افزوده و سود اوراق مشارکت این رقم بالغ بر 250 میلیارد تومان می‌شود.

شریفی‌راد پروژه چهارخطه کردن جاده ایلام به مهران را پروژه ملی دانست و افزود: این پروژه به طول 102 کیلومتر در حال اجرا است و حدود 85 کیلومتر آن نیز چهارخطه شده و در حال حاضر نیز زیر بار ترافیک است و باقیمانده مسیر نیز با همکاری 3 پیمانکار خصوصی در سه قطعه در حال تکمیل است.

شریفی‌راد عنوان کرد: قطعا تمامی 102 کیلومتر جاده ایلام به مهران تا ایام اربعین کامل نخواهد شد و 10 کیلومتر «واریان» به دلیل رانش زمین و آب‌بردگی جاده ناشی از بارش‌های اول سال باقی خواهد ماند.

مدیر توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام به موضوع احداث دو تونل  740 و 840 متری در این مسیر اشاره کرد و افزود: قطعه سوم جاده ایلام به مهران نیز توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء در دست ساخت است که تنها 8 کیلومتر از تعهد باقی مانده است. همچنین حفاری موازی تونل راه کربلا به پایان رسیده و پیمانکار مشغول کف‌کنی و پوشش بتنی آن است.

شریفی‌راد مطالبات قرارگاه خاتم خاتم‌الانبیاء را 60 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به‌رغم کمبود اعتبارات در نشستی که با معاون وزیر دکتر خادمی و پیمانکاران برگزار شد نسبت به تامین منابع 20 میلیاردی وعده داده شده و بر این اساس مشکلی در روند اجرا وجود ندارد.

وی به بازسازی کامل پل ماژین که در سیل اخیر تخریب شده بود اشاره کرد و ابراز داشت: بازسازی پل نیز از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء انجام شد که با حضور دکترخادمی معاون وزیر راه و شهرسازی آماده بهره‌برداری شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.