| کد خبر: 191765 |

خودروسازهایی که پلاستیک بازیافت می کنند

بازیافت 650 میلیون بطری پلاستیکی در خودروهای فورد

فورد به تازگی در کارزاری تبلیغاتی نشان داده که برای جلوگیری از دور ریختن پلاستیک، موکت‌های مدل اکواسپرت را با موادی می‌سازد که از بازیافت بطری‌های پلاستیکی به دست آمده است.

تین نیوز

استفاده از پلاستیک بازیافتی به ساخت موکت‌های ماشین محدود نمی‌شود. کارخانه آمریکایی می‌گوید؛ در بخش‌هایی از داخل یا زیر ماشین هم که دیده نمی‌شود از پلاستیک بازیافتی استفاده می‌کند.

بنا بر گزارش تین نیوز، به نقل از  سازمان ملل متحد هر سال ۳۰۰ میلیون تن پلاستیک در جهان تولید می‌شود که نیمی از آن در ساخت وسایل یک بار مصرف استفاده می‌شود. بطری‌های پلاستیکی یکی از این وسایل است که تخمین زده می‌شود سالانه ۵۲۶ میلیارد از آن مصرف شده و بخش عمده‌ای از آن بازیافت نمی‌شود.

فورد به تازگی در کارزاری تبلیغاتی نشان داده که برای جلوگیری از دور ریختن پلاستیک، موکت‌های مدل اکواسپرت را با موادی می‌سازد که از بازیافت بطری‌های پلاستیکی به دست آمده است.

برای ساخت این موکت‌ها، بطری‌های بازیافت شده رنده می‌شود و در دمای ۲۶۰ درجه آب شده و از آن نخ‌های پلاستیکی به نازکی یک مو ساخته می‌شود.

برای ساخت موکت‌های هر ماشین ۴۷۰ بطری بازیافت می‌شود. فورد می‌گوید از سال ۲۰۱۲، که اولین مدل اکواسپرت به بازار عرضه شد، تا کنون ۶۵۰ میلیون بطری پلاستیکی نیم لیتری را با این روش بازیافت کرده است.

استفاده از پلاستیک بازیافتی به ساخت موکت‌های ماشین محدود نمی‌شود. کارخانه آمریکایی می‌گوید در بخش‌هایی از داخل یا زیر ماشین هم که دیده نمی‌شود از پلاستیک بازیافتی استفاده می‌کند.

خودروسازان دیگر هم به دنبال راه‌هایی تازه برای بازیافت پلاستیک و مواد دیگر هستند. نیسان یک چهارم مدل الکتریکی خود، لیف را با مواد بازیافتی می‌سازد. تویوتا، کیا و جیپ هم از دیگر کارخانه‌هایی هستند که بخشی از صندلی‌های خود را با بازیافت بطری‌های پلاستیکی می‌سازند.

 تسلا، خودروساز الکتریکی آمریکایی هم می‌گوید در سال ۲۰۱۷ برای ساخت محصولاتش از دو هزار و ۹۰۰ تن پلاستیک بازیافتی استفاده کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.