| کد خبر: 189245 |

معاون استاندار کرمانشاه:

آمادگی راه‌اندازی شهرک اختصاصی برای سرمایه‌گذاران چینی

آمادگی راه‌اندازی شهرک اختصاصی برای سرمایه‌گذاران چینی را داریم.

تین نیوز

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: آماده‌ایم شهرک اختصاصی سرمایه‌گذاری برای چینی‌ها را در این استان راه‌اندازی کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، هدایت حاتمی در نشست ستاد سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه که با حضور نماینده سازمان سرمایه‌گذاری چین در ایران برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد چین یک اقتصاد بزرگ است که رویکرد کرد آن حضور در بازارهای جهانی است.

وی افزود: استان کرمانشاه یک استان مرزی و همجوار با کشور عراق است که به راحتی به ترکیه و سوریه دسترسی دارد که در حال حاضر روزانه بارهای تجاری از مرز کرمانشاه به این کشورها صادر می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: آمادگی داریم شهرک اختصاصی چینی‌ها را در کرمانشاه در اختیار شما قرار دهیم که مدیریت آن بر عهده خود چینی‌ها باشد که این شهرک می‌تواند در مجاورت شهر کرمانشاه و یا در نزدیکی مرز مستقر شود.

وی ادامه داد: تولید در ایران به خاطر منابع انرژی ارزان است و در استان کرمانشاه هم این مقوله ساری و جاری است لذا بهترین مقاصد برای سرمایه‌گذاری چین است.

حاتمی با بیان اینکه مواد اولیه محصولات پتروشیمی در حال حاضر به صورت روزانه به کشور چین صادر می‌شود، گفت: این محصول اگر در کشور چین تبدیل شود برای آنها بسیار هزینه بر است چینی‌ها می‌توانند این کار را در استان کرمانشاه انجام داده و به کشورهای هدف صادر کنند.

وی استان کرمانشاه را جزو ۳ استان برتر در زمینه تولید محصولات پتروشیمی معرفی کرد و ابرازداشت: این ظرفیت خوبی برای دو کشور است که می‌تواند بسیار سودآور باشد.

پروژه تله کابین کرمانشاه از مجموعه‌های گردشگری استان جهت سرمایه گذاری است

همچنین در این نشست مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه اظهار داشت: ستان کرمانشاه به دلیل اقلیم چهار فصل و طبیعت زیبا یکی از قابلیت‌های منطقه گردشگری و توریسم است.

وی افزود: در این راستا سرمایه گذاران می‌توانند در زمینه احداث هتل‌های زنجیره‌ای در حد اشل‌های مختلف و سطح بندی شده در استان کرمانشاه اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه پروژه تله کابین کرمانشاه را نیز یکی از مجموعه‌های گردشگری استان جهت سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: این پروژه می‌تواند هم یک وسیله تفریحی باشد و هم وسیله ارتباطی لذا بازگشت سرمایه در این راستا بسیار مشهود است.

وی بیان داشت: همچنین این استان به دلیل هم مرز بودن با کشورهای همسایه قابلیت راه اندازی شهرک صنایع دستی و بوم گردی را دارد.

سالاری ادامه داد: سرمایه گذاری در این مسیر می‌تواند پس از ۱۸ ماه تا ۲ سال به درآمدزایی برسد و قابلیت بالایی برای معرفی فرهنگ و شیوه زندگی مردم استان را نیز دارا است.

وی همچنین به پروژه قطار شهری کرمانشاه اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر این پروژه در مرحله رو سازی است و نیازمند سرمایه گذاری جهت احداث ایستگاه‌ها و… است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه از سود و توجیه اقتصادی بالای بندر خشک در استان کرمانشاه سخن گفت و خاطر نشان کرد: این بندر در ۲ حوزه مراکز و مسیرهای بارگیری و همچنین حوزه زیرساخت‌ها همچون انبار، سردخانه و مخازن سوخت نیازمند سرمایه گذاری است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.