| کد خبر: 188596 |

واقعاً دولت سایپا و ایران‌خودرو را می‌فروشد؟ رئیس ایدرو: مطلع نیستم

آنچه روی کاغذ در بررسی سهام‌های دولتی ایران خودرو و سایپا وجود دارد، نشان می‌دهد تملک دولتی بر این شرکت‌ها چیزی شبیه به همین ارقامی است که از سوی این نماینده مجلس اعلام شده است.

تین نیوز

این روزها خبری شنیده می‌شود مبنی بر این‌که، بلوک سهام دولتی ایران‌خودرو و سایپا واگذار می‌شودو این خبری بود که سعید باستانی به عنوان یک انقلاب بزرگ در صنعت خودروسازی ایران از آن نام برده است. اما این اتفاق قرار است رخ دهد؟

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، خودروسازی به چالشی برای کشور بدل شده است. قیمت خودروها در یک سال اخیر سر به فلک کشیده‌اند. هزاران میلیارد تعهد انجام نشده روی دست دو ابرشرکت خودروسازی مانده که وزارت صمت تلاش زیادی می‌کند انجام‌شان دهد. اما هر روز قیمت‌ها در سایت‌های خرید خودرو بالا و بالاتر می‌روند.

حباب قیمت پراید روی ۶۰ میلیون تومان سایه انداخته و شرایط طوری شده که حتی احمدی‌نژادی هم اگر پیدا شود و بگوید کیلویی چند، باز این تورم روانی از دلخوری مردم نمی‌کاهد.

 سعید باستانی نماینده مردم تربت حیدریه و عضو کمیسیون صنایع خبری جدید را رسانه‌ای کرده است. وی گفته است: «اوایل هفته گذشته کمیسیون اقتصادی دولت در مصوبه‌ای تصمیم گرفت سهام دولت در شرکت‌های خودروساز و چند شرکت دیگر دولتی را به طور کامل واگذار کند. با تصویب نهایی این پیشنهاد در هیات وزیران، حدود ۱۴ درصد سهام دولت در ایران‌خودرو و حدود ۱۷ درصد سهام دولت در سایپا به بخش خصوصی واگذار می‌شود و دولت از شمول سهام‌داران دو خودروساز خارج می‌شود و به این ترتیب صنعت خودروسازی کشور در آستانه یک تحول بزرگ قرار می‌گیرد.»

آنچه روی کاغذ در بررسی سهام‌های دولتی ایران خودرو و سایپا وجود دارد، نشان می‌دهد تملک دولتی بر این شرکت‌ها چیزی شبیه به همین ارقامی است که از سوی این نماینده مجلس اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری خبر انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.