| کد خبر: 184537 |

وزیر اقتصاد:

سهم درآمدهای نفتی به یک سوم منابع عمومی دولت کاهش یافت

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی ها، سهم درآمدهای نفتی کشور در سال 1397 به یک سوم رقم کل منابع عمومی دولت کاهش یافته است.

تین نیوز

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی ها، سهم درآمدهای نفتی کشور در سال 1397 به یک سوم رقم کل منابع عمومی دولت کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران، «فرهاد دژپسند» در حاشیه بازدید از معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور اضافه کرد: افزایش سهم درآمدهای نفتی به این معنی است که سایر درآمدها، مثل مالیات، سهام و بهره مالکانه در سال 98، دو برابر درآمد نفتی کشور خواهد بود.

وی افزود: این عملکرد، نشان از حرکت دولت به سمت سالم سازی بودجه، تامین درآمدها و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و بودجه ریزی بدون تکیه بر درآمدهای نفتی است.

وزیر اقتصاد همچنین از پرداخت کامل حقوق و مزایای کارکنان دولتی که از محل بودجه عمومی، حقوق دریافت می کنند، خبر داد.

وی اضافه کرد: این در شرایطی که خیلی از منتقدان، فکر می کردند دولت نمی تواند از عهده این کار بر بیاید، معنای ویژه ای داشته و بسیار با ارزش است.

وزیر اقتصاد اعلام کرد: همچنین در کنار حقوق کارکنان دولت، پارسال ۴۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات عمرانی قانون بودجه نیز، اعم از نقد و اوراق خزانه، پرداخت شد.

دژپسند افزود: این موضوع هم در این شرایط، گواه خوبی است بر اینکه دولت به رغم تنگناها، توجه خاصی به اتمام طرح های عمرانی دارد.

دژپسند ادامه داد: یک نکته جالب و درخشان دیگر اینکه، خیلی از تحلیلگران که موضع انتقادی نسبت به دولت دارند، قایل بر این بودند که دولت نمی تواند اسناد خزانه را سر موعد، نقد کند ولی بر اساس گزارش خزانه دار کل کشور، حتی برخی اوراق، یک روز زودتر از موعد، تسویه شد و موردی نداریم که یک ساعت، در موعد بازپرداخت، تاخیر افتاده باشد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.