| کد خبر: 186652 |

بهبود تدریجی کیفیت سوخت در جایگاه‌ها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت استانداردهای خودروهای تولیدی و سوخت، گفت: ارتقای کیفیت سوخت مصرفی با تأخیر در حال انجام است.

تین نیوز

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت استانداردهای خودروهای تولیدی و سوخت، گفت: ارتقای کیفیت سوخت مصرفی با تأخیر در حال انجام است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، مصطفی میرسلیم ظهر شنبه در حاشیه بازدید از سازمان ملی استاندارد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مشکلاتی که این سازمان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند امروز بررسی شد.

وی در ادامه یکی از مباحث مطرح‌شده در این نشست را چگونگی اجرای استانداردهای مختلف اعلام کرد و افزود: این مهم از تأکیدات سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه تلاش‌های سازمان ملی استاندارد به ارتقای کیفیت خدمات و کالاها منجر می‌شود، گفت: اما برای اجرای قوانین استانداردها اقدامات این سازمان کافی نیست بلکه دیگر دستگاه‌ها نیز باید در این راستا اقدام کنند.

میرسلیم در بخش دیگری با اشاره به وضعیت استانداردهای سوخت و خودروهای تولیدی، بیان کرد: بخش پالایش اقدامات مطلوبی در راستای ارتقای کیفیت سوخت انجام داده است، البته ارتقای کیفیت سوخت مصرفی با تأخیر در حال انجام است.

وی تصریح کرد: به‌طور مثال از سال ۹۰ قرار بود به استاندارد یور و ۴ در سوخت برسیم اما این رویه با کندی مواجه شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه اقداماتی برای ارتقای استانداردها صورت گرفته است، گفت: بهبود کیفیت خودروها بدون ارتقای سوخت نتیجه ندارد، اقداماتی برای ارتقای سوخت و خودرو انجام‌شده است اما درباره اینکه تا چه حد این زنجیره موفق عمل کرده را نمی‌توان نظر داد.

میرسلیم همچنین با اشاره به اینکه نباید فراموش کنیم برای ارتقای خودروهای داخلی به تولیدکنندگان خارجی وابستگی داریم، اضافه کرد: این مهم به آن دلیل است که ایجاد برخی تجهیزات تخصصی در داخل کشور صرفه اقتصادی ندارد.

وی تحریم‌ها را مانعی برای رسیدن به اهداف پیش‌بینی‌شده در حوزه استانداردسازی خودرو و سوخت اعلام کرد و افزود: با دور زدن تحریم‌ها و استفاده از توان مراکز علمی می‌توان این مشکل را تا حدی برطرف کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.