| کد خبر: 185310 |

کشتی‌آرای:

حباب سکه به ۴۵۰ هزار تومان رسید

تب طلا آرام گرفت، سکه با کاهش قیمت هفته را آغاز کرد.

تین نیوز

بازار سکه و طلا از ابتدای سال تا کنون شاهد نوسانات بسیار شدید قیمت ها بوده است. 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرآنلاین، اوج نوسانات قیمت ها را باید در ۱۰ ماهه ۹۷ در نظر گرفت به طوری که در این مدت به نسبت مدت مشابه سال قبل قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم و جدید به ترتیب ۱۵۵.۲ تا ۱۶۰ درصد افزایش یافته است. 

در جدیدترین گزارش معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران خلاصه وضعیت قیمت در بازارهای مختلف در ۱۰ ماهه سال گذشته در مقایسه با امسال بررسی شده است.

میانگین قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم که در ۱۰ماهه سال ۹۶، یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بوده در مدت مشابه امسال به ۳ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان در ۱۰ ماهه سال جاری رسیده که رشدی ۱۵۵.۲ درصدی داشته است.

این مقایسه برای میانگین نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در مدت زمان مشابه نیز حاکی از افزایش قیمت ۱۶۰ درصدی است. براین اساس در حالی که در ۱۰ ماهه ۹۶ قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده، میانگین قیمت این سکه در ۱۰ ماهه سال جاری به ۳ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان افزایش یافته است.

در ماه پایانی سال ۹۷ بار دیگر قیمت سکه سیر صعودی یافت به طوری که از ۴تا ۹ اسفند نرخ سکه روند صعودی یافت. 

قیمت سکه و طلا در ۴اسفند 

بازار سکه و طلا در چهارم اسفند رفتار بسیار عجیبی از خود نشان دادند و بر خلاف پیش‌بینی‌ها نسبت به تمدید مهلت ایران برای عضویت در FATF واکنش مثبت نشان نداد.

روز شنبه گذشته دربازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با ۱۴ دلار کاهش قیمت به ۱۳۲۸ دلار رسید و برخلاف پیش بینی ها بازار واکنش مثبت به تمدید مهلت ایران برای عضویت در FATF واکنش مثبت نشان نداد و قیمت ها نسبت به هفته گذشته افزایش یافت. 

 هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت ۴میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به نرخ ۴میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۲میلیون و ۵۸۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان و سکه های گرمی نیز با ۵هزار تومان افزایش نسبت به روز پنجشنبه گذشته به ۸۳۰ هزار تومان رسید و داد و ستد شد.  حباب سکه همانند روزهای گذشته برابر با ۳۷۰هزار تومان بود. 

هر مثقال طلا به عنوان مبنای تعیین قیمت از یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۸۴۰هزار کاهش یافته و هرگرم طلای ۱۸ عیار نیز اکنون ۴۲۵هزار تومان داد و ستد شد.

قیمت سکه و طلا در ۵ اسفند 

از ساعات نخست صبح روز یک شنبه پنجم اسفندماه،  بازار دچار التهاب بود و قیمت ها بسیار هیجانی افزایش یافت و نوسانات نرخ ارز سبب شد تا قیمت سکه به حدود ۵ میلیون تومان افزایش یابد.

سرانجام ظهر، التهاب بازار ارز و در نتیجه بازار سکه و طلا و فروکش کرد و تقاضا برای خرید کاهش یافت که این موارد سبب شده تا قیمت سکه بار دیگر کاسته شود. 

در ساعات میانی روز ، قیمت سکه تمام بهار آزادی به زیر ۴میلیون و ۹۰۰هزار تومان رسید و با قیمت ۴ میلیون و ۸۷۰ تومان عرضه شد.

نیم سکه به قیمت ۲میلیون و ۷۱۰هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۴۰هزار تومان و سکه های گرمی نیز ۸۵۰ هزار تومان داد و ستد شد. 

 هر مثال طلا به عنوان مبنای معاملات بازار طلا تا یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان افزایش یافت و با عقب نشینی قیمت‌ها، اکنون هر مثقال طلا یک میلیون و ۹۲۰هزار تومان معامله شد. حباب سکه در آن روز به حدود ۵۰۰هزار تومان رسید. 

هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۴۵ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۴۴۳هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

قیمت سکه و طلا در ۶ اسفند 

در ششمین روز اسفند، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ؛ ۴میلیون و ۸۶۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. 

 قیمت سکه به نسبت روز گذشته تقریبا کاهشی شد به طوری که اکنون (۱۲:۳۰ دقیقه ظهر) هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴میلیون و ۶۸۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴میلیون و ۸۶۰ هزار تومان، نیم سکه ۲میلیون و ۶۹۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۴۰ هزار تومان و سکه های گرمی نیز ۸۵۰ هزار تومان داد و ستد شد.

هر مثقال طلا به عنوان مبنای قیمت گذاری یک میلیون و ۹۳۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۴۵هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

بر اساس بررسی ها در عرض ۳روز(شنبه تا دوشنبه) و به طور متوسط در هفته گذشته هر قطعه سکه در بازار ۱۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

قیمت سکه و طلا در ۷ اسفند 

تحت تاثیر جریانات سیاسی ناشی از استعفای محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و همچنین افزایش نرخ ارز در نخستین ساعات کاری بازارها در ۷ اسفند، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  تا ۴میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالا رفت. 

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴میلیون و ۵۵۰هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴میلیون و ۶۲۰هزار تومان، هر نیم سکه ۲میلیون و ۶۰۰هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان و سکه های گرمی ۸۴۵هزار تومان داد و ستد شد.باید گفت در عرض یک روز قیمت سکه ۸۰هزار تومان افزایش  یافت.

 هر مثقال طلا به عنوان مبنای تعیین قیمت امروز تا یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان بالا رفت و خوشبختانه اکنون کاهش یافته و با نرخ یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

 هر گرم طلای ۱۸عیار نیز امروز در بازار با قیمت ۴۲۷هزار و ۳۰۰ تومان داد و ستد شد.

قیمت سکه و طلا اسفند ماه

قیمت سکه و طلا در ۸ اسفند 

قیمت سکه تمام‌بهار آزادی در ۸ اسفند به ۴میلیون و ۶۲۸هزار تومان کاهش یافت و  سکه طرح قدیم نیز در بازار امروز ۴ میلیون و ۵۴۳ هزار تومان قیمت خورد. 

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۵۷۶ هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۸۴۸ هزار تومان فروخته شد.

هر گرم طلای ۱۸عیار هم  ۴۲۸ هزار و ۲۶۰ تومان ارزش‌گذاری شد. 

قیمت سکه و طلا در ۹ اسفند 

 در آخرین روز هفته گذشته، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به قیمت ۴ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان رسید و همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد. این نرخ‌ها نشان می‌دهد بازار نسبت به روزهای گذشته با کاهش قیمت روبه‌رو بوده است.

هر قطعه نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۵۳۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۸۵۰ هزار تومان فروخته شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد به ۴۲۵ هزار تومان رسید.

بازار آرام سکه و طلا در ۱۱ اسفند 

هفته جاری با آرامش بازار سکه و طلا آغاز شد به طوری که سکه و طلا پس از یک هفته پرتلاطم سرانجام آرام گرفتند. 

به گفته رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: کاهش ۳۲دلاری قیمت اونس جهانی طلا به ۱۲۹۳دلار رسید و همچنین کاهش چشمگیر تقاضا و همچنین پایین آمدن نرخ ارز، سبب شد تا قیمت سکه برخلاف هفته گذشته، ۲۸۰ هزار تومان کاهش یابد. 

محمد کشتی آرای با بیان این مطلب به خبرآنلاین اظهار کرد: اکنون تعادل خوبی میان عرضه و تقاضا برقرار است؛ به طوری که حباب سکه به ۴۵۰ هزار تومان کاهش یافته است. 

وی افزود: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴میلیون و ۵۸۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴میلیون و ۷۱۰هزار تومان، نیم سکه ۲میلیون و ۵۸۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۵۰هزار تومان و سکه های گرمی ۸۴۵هزار تومان داد و ستد می‌شود. 

وی تصریح کرد: هر مثقال طلای ۱۷عیار به عنوان مبنای تعیین قیمت یک میلیون و ۸۶۵هزار تومان، هر مثقال طلای ۱۸عیار هم یک میلیون و ۹۷۵هزار تومان قیمت گذاری شده است. 

کشتی آرای بیان کرد: هرگرم طلای ۱۸ عیار اکنون ۴۳۱هزار تومان معامله می شود که گرمی ۲۶هزار تومان با نرخ گرمی ۴۵۵ هزار تومان هفته گذشته فاصله دارد و ارزان تر شده است. 

این فعال بازار طلا و جواهر گفت: هفته گذشته سکه تا ۴میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بالا رفت که اکنون شاهد کاهش ۲۸۰ هزار تومانی قیمت سکه در این هفته هستیم. 

وی خاطر نشان کرد: به دلیل کاهش قیمت ها، اکنون داد و ستدها روال عادی خود را دنبال می کند.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر درباره وضعیت قیمت ها در هفته جاری پیش بینی کرد:‌با توجه به روند کاهش قیمت ها در بازار،‌بعید به نظر می رسد دوباره شاهد نوسانات شدید قیمتها همانند هفته گذشته باشیم. 

منبع: خبرگزاری خبر انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.