| کد خبر: 183275 |

ایجاد بورس بین‌المللی در مناطق آزاد با ارزهای خارجی

مرتضی بانک گفت: بورس بین المللی در مناطق آزاد ایجاد می شود، هرچند در بخش شبکه بانکی بین المللی توافقاتی نداشته ایم، اما در بورس بین المللی با مکانیزم بین المللی و با ارز خارجی فعالیت خود را با مشارکت پنجاه پنجاه داخلی و خارجی آغاز خواهد کرد.

تین نیوز

 مرتضی بانک گفت: بورس بین المللی در مناطق آزاد ایجاد می شود، هرچند در بخش شبکه بانکی بین المللی توافقاتی نداشته ایم، اما در بورس بین المللی با مکانیزم بین المللی و با ارز خارجی فعالیت خود را با مشارکت پنجاه پنجاه داخلی و خارجی آغاز خواهد کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از موج، رییس شورای عالی مناطق آزاد کشور در اجلاس استراتژی های توسعه خدمات، تولیدات و صادرات که امروز در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین عوامل سرمایه گذاری بحث ریسک است و باید این مقوله مورد توجه قرار گیرد، به طوری که سرمایه گذار با دسترسی آسان به مواد اولیه می تواند هزینه تولید را کاهش دهد.

مرتضی بانک با بیان اینکه قوانین و مقررات نیز در تسهیل سرمایه گذاری موثر است، افزود: امروز سه دهم وسعت کشور در حوزه مناطق آزاد است که در این شرایط کمتر از یک میلیون از جمعیت کشور در  این منطقه هستند.

او با بیان اینکه نزدیک به 2600 واحد صنعتی، خدماتی و گردشگری در مناطق آزاد فعال هستند، تصریح کرد: نزدیک به نیم میلیون اشتغال زایی در مناطق انجام شده است و نزدیک به 6 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در این مناطق آزاد انجام شده است. همچنین در 5 سال گذشته 130 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی داشته ایم و در همین پنج ساله دوره 118  میلیارد دلار صادرات در این مناطق انجام شده است.

او با اشاره به اینکه شاید نتوانسته ایم فرصت های مناطق آزاد را تبلیغ کنیم، گفت: برخی محدودیت ها در قانون مناطق آزاد که مترقی است ایجاد شده، با این حال توانسته عملکردی موفقی داشته است و ما نیز مسئولیم از این قانون حفاظت کنیم.

بانک با تاکید بر اینکه باید از معافیت های مالیاتی 20 ساله و معافیت های صادراتی استفاده کنیم، گفت: این ظرفیت های قانونی باید برای استفاده از ظرفیت ها بکار بگیریم. از این رو سیاست های را دنبال می کنیم که تولید و صادرات را پیوند بزند و تقویت کند. همچنین به دنبال این هستیک کریدور برای ورود فناوری ایجاد کنیم.

بانک با تاکید بر اینکه بورس بین المللی در مناطق آزاد ایجاد می شود، تصریح کرد: در بخش شبکه بانکی بین المللی توافقاتی نداشته ایم اما در بورس بین المللی با مکانیزم بین المللی و با ارز خارجی فعالیت خود را با مشارکت پنجاه پنجاه داخلی و خارجی آغاز خواهد کرد.

مشاور رییس جمهور با اشاره به اینکه 200 خدمت ارائه خواهد شد، تصریح کرد: به دنبال ایجاد مراکزی ب ای نوآوری و شرکت های دانش بنیان هستیم، از این رو به دنبال تسهیلات بیشتر برای بخش تولید هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.