| کد خبر: 182801 |

◄ ایجاد 3.4 میلیون شغل در دولت تدبیر و امید

از ابتدای دولت یازدهم سه‌میلیون و ۴۰۰هزار شغل خالص ایجادشده است. حسن روحانی، رئیس‌جمهور با اعلام این خبر ادامه داد: بااین‌حال هنوز نتوانسته‌ایم نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

حجم ویدیو: 51.21M | مدت زمان ویدیو: 00:08:29 دانلود ویدیو
تین نیوز

از ابتدای دولت یازدهم سه‌میلیون و ۴۰۰هزار شغل خالص ایجادشده است. حسن روحانی، رئیس‌جمهور با اعلام این خبر ادامه داد: بااین‌حال هنوز نتوانسته‌ایم نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، روحانی صبح امروز در جمع مدیران وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی بابیان اینکه اشتغال برای کشور امنیت اجتماعی، استحکام خانواده و سلامت روحی ایجاد می‌کند، اظهارکرد: باید آمار ایجاد اشتغال در مدت هشت سال قبل دولت یازدهم و در مدت پنج سال و نیم دولت تدبیر و امید مقایسه شود. در اول دولت یازدهم آمار شاغلین حدود ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بود، اما براساس آمار پاییز امسال، تعداد شاغلین حدود ۲۴ میلیون نفر است؛ یعنی حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار اشتغال خالص ایجادشده است؛ یعنی به‌طور متوسط در هرسال بالای ۵۰۰ هزار شغل خالص درست کرده‌ایم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه آمار بیکاری از اول دولت تدبیر و امید سه‌میلیون نفر بوده و اکنون نیز همین آمار وجود دارد، بیان کرد: دلیل ثابت بودن آمار بیکاری این است که نیروی کار مدام وارد بازار کار می‌شود و ما باید بیش از آمار متقاضیان، شغل درست کنیم تا بیکاری نداشته باشیم. آمار ایجاد اشتغال کافی نیست و باید همه تلاش کنیم تا آمار اشتغال را افزایش دهیم، ما از نیاز جامعه عقب هستیم.

روحانی اظهارکرد: یک‌قدم در مبارزه با تحریم، ارائه کار باکیفیت است تا به کالای خارجی نیاز نداشته باشیم. جوانان مخلص وطن‌دوست می‌توانند این نیاز ما را رفع کنند. خرید کالای ایرانی با حرف محقق نمی‌شود، بلکه ما باید کاری کنیم که جنس ایرانی بر جنس خارجی ترجیح داده شود و قیمت آن متناسب باکیفیتش باشد. باید به مردم برند و مارک معرفی کنیم تا کالای داخلی با آن برند موجب اطمینان مردم شود. اگر کارگر یا صاحب کارخانه‌ای از محصول کارخانه خود استفاده نمی‌کند، معلوم می‌شود که تولید مشکل دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.