| کد خبر: 175999 |

◄ اعمال تعدیل نرخ بیمه‌ها از ابتدای سال آینده

رئیس‌کل بیمه مرکزی از تعدیل نرخ بیمه‌ها در سال‌جاری یا ابتدای سال ۹۸ خبر داد.

تین نیوز

رئیس‌کل بیمه مرکزی از تعدیل نرخ بیمه‌ها در سال‌جاری یا ابتدای سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، غلامرضا سلیمانی در حاشیه پنجمین نمایشگاه بانک، بورس، بیمه و خصوصی‌سازی گفت: بعد از تغییرات نرخ ارز تقریباً هر خسارتی که قرار باشد در بخش‌های پوشش بیمه‌ای که مبتنی بر پرداخت ارزی است، انجام شود، با نرخ ارز در سامانه نیما صورت می‌گیرد.

او افزود: پیش از این صحبت از آن بود که در زمان تبدیل ریال به ارز، محاسبه به نرخ بازار آزاد صورت گیرد که این قطعا برای بیمه‌ها مشکل‌ساز شده بود؛ اما اکنون با همکاری بانک مرکزی، نرخ ارز در محاسبات بیمه‌ای، از ارز آزاد به نرخ سامانه نیما تبدیل شده است.

رئیس‌کل بیمه مرکزی با بیان اینکه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی محقق نشد گفت: معمولا پرداخت خسارت از حساب ارزی شرکت‌های بیمه انجام می‌شد، به این معنا که اگر پوشش ارزی برای برخی پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و کشتی‌ها و هواپیماها باشد، از محل ارز شرکت‌های بیمه پرداخت صورت می‌گرفت؛ اما هیچ‌یک از شرکت‌های بیمه ارز ۴۲۰۰ تومانی نگرفته‌اند.

سلیمانی گفت: از سوی دیگر، اگر خسارتی هم ایجاد شود، هزینه بالایی را برای شرکت‌های بیمه دارد و این حرف درستی است که تعدیل در نرخ بیمه‌ها باید صورت گیرد، بنابراین تلاش بر این است که بتوانیم برای سال ۹۷ اگر خسارتی رخ دهد، محاسبات با ارز نیمایی باشد، پس تعدیلی را هم در نرخ‌های بیمه انجام خواهیم داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.