| کد خبر: 175089 |

هشدار صندوق بین المللی پول

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که اقتصاد جهان در حال کند شدن است و برای اولین بار در ۲ سال اخیر پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی جهان را کاهش داد.

تین نیوز

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که اقتصاد جهان در حال کند شدن است و برای اولین بار در ۲ سال اخیر پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی جهان را کاهش داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، بر اساس گزارش بلومبرگ، صندوق بین‌المللی پول با اشاره به افزایش تنش‌های تجاری و استرس‌های موجود در بازارهای در حال ظهور اعلام کرد که اقتصاد جهان در حال کند شدن است و برای اولین بار در ۲ سال اخیر پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی جهان را کاهش داد.

این صندوق در اجلاس سالانه خود در بالی اندونزی، اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کند اقتصاد جهان امسال و سال آینده ۳.۷ درصد رشد کند. این درحالیست که ۳ ماه قبل از این، پیش‌بینی شده بود که این میزان ۳.۹ درصد باشد. این اولین بار از جولای ۲۰۱۶ تا کنون است که صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود را کاهش می‌دهد.

با این حال اقتصاد جهان همچنان در مسیر رسیدن به رشد اقتصادی‌ای مشابه سال قبل است که بیشترین مقدار آن از سال ۲۰۱۱ تا کنون بوده است. در چشم‌انداز جدید بازارهای مالی با افت انرژی روبرو شده‌اند و عملکرد خوب برخی فعالیت ها با افت بازارهای درحال ظهور، از ترکیه گرفته تا برزیل، خنثی شده است.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصادی سال ۲۰۱۸ آمریکا را بدون تغییر اعلام کرد، اما با اشاره به تاثیر جنگ تجاری، پیش‌بینی خود برای سال آینده را کاهش داد.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که در صورتی که جنگ تجاری ادامه پیدا کند، می‌تواند تا حد قابل‌توجهی رشد اقتصاد جهان را به مخاطره بیاندازد. در این گزارش تخمین زده شد در صورتی که به عملی کردن همه تهدیدات خود ادامه دهد، رشد اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۰ بیش از ۰.۸ درصد افت خواهد کرد و در دراز مدت ۰.۴ درصد پایین‌تر از منحنی پیش‌بینی شده کنونی باقی می‌ماند.

طبق تخمین این صندوق، در صورت تداوم جنگ تجاری میزان رشد اقتصادی چین و آمریکا در سال آینده، به ترتیب بیش از ۱.۶ درصد و ۰.۹ درصد کاهش خواهد یافت.

در گزارش جدید چشم‌انداز اقتصادی جهان، رشد اقتصادی ۲۰۱۸ منطقه یورو هم، که در ماه جولای ۲.۲ درصد پیش‌بینی شده بود، به ۲.۰ درصد کاهش یافت. رشد اقتصادی بازارهای در حال ظهور هم، که در ماه جولای ۴.۹ درصد برآورد شده بود، حالا ۴.۷ درصد تخمین زده شده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.