| کد خبر: 169030 |

◄ ارائه اسامی شرکت‌های وارد کننده خودرو با ارز دولتی به بانک مرکزی

واردکننده خودرو و تعرفه‌های مربوط به‌تمامی خودروهای سواری (با کد 8 رقمی) اعلام شد.

تین نیوز

وزارت صنعت و معدن و تجارت اسامی شرکت‌های واردکننده خودرو و تعرفه‌های مربوط به‌تمامی خودروهای سواری (با کد 8 رقمی) را به بانک مرکزی اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: اسامی شرکت‌های واردکننده خودرو و میزان ارز تامین‌شده برای آن‌ها به بانک مرکزی اعلام‌شده است.

پس از انتشار اخباری مبنی بر اعلام نشدن اسامی شرکت‌های واردکننده خودرو مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همه تعرفه‌های مربوط به‌تمامی خودروهای سواری (با کد 8 رقمی) که برای هر مورد شامل ذکر نام شرکت واردکننده و میزان ارز تامین شده برای واردات آن خودرو به بانک مرکزی اعلام‌شده است تا به استحضار همه هم‌وطنان برسد.

 در وزارت صنعت، معدن و تجارت جز ثبت سفارش برای واردات کالا، فرآیند دیگری انجام نمی‌شود و مراحل تخصیص و سپس تامین ارز برای متقاضیان واردات در بانک مرکزی انجام و اطلاعات ارزی در اختیار آن دستگاه است.

این روابط‌عمومی اعلام کرد: با توجه به اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت، بار دیگر تاکید می‌شود این وزارتخانه با انتشار همه اطلاعات تامین ارز ٤٢٠٠ تومانی موافق است.

لیست کالاهای اساسی موردنیاز عامه مردم بنا به دستور رییس جمهور محترم و روز جمعه مورخ هشتم تیرماه در اختیار ریاست کل محترم بانک مرکزی قرار گرفت و ایشان با اجازه ریاست محترم جمهوری اقدام به انتشار آن کردند.

بانک مرکزی برای انتشار کامل اسامی دریافت‌کنندگان ارز ٤٢٠٠ تومانی نیازی به نظر و مجوز این وزارتخانه ندارد و در اولین فهرست مورد درخواست بانک مرکزی شماره تعرفه کالاهای موردنیاز و ضروری مردم را به بانک اعلام کرد تا ارز تخصیصی و تامین شده برای واردات را اعلام کند. از سویی دیگر تعرفه‌های مربوط به کالاهای دارویی و تجهیزات بیمارستانی نیز در بانک اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجود و از طریق آن قابل‌پیگیری است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.