| کد خبر: 168951 |

◄ بانک مرکزی فهرست دریافت‌کنندگان دلار 4200 تومانی را منتشر کرد + اسامی شرکت‌ها

فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی برای واردات کالا از تاریخ ۲۱ فروردین تا کنون منتشر شد.

تین نیوز

بانک مرکزی در اقدامی کم‌سابقه فهرست دریافت‌کنندگان ارز دولتی برای واردات کالا از تاریخ ۲۱ فروردین را منتشر کرد.

به گزارش تین‌نیوز بر اساس فایل پی‌دی‌اف منتشر شده در وب‌سایت بانک مرکزی، در این فهرست اسامی تمامی شرکت‌های دریافت کننده ارز ۴۲۰۰ تومانی به همراه کالاهای وارداتی مشخص شده است. همچنین ارز دریافت شده از بانک و سامانه نیمای به تفکیک هر شرکت وجود دارد.

فهرست کامل دریافت‌کنندگان ارز دولتی در ماه‌های اخیر را اینجا ببینید.

پس از انتشار این فهرست، رسانه‌های مختلف از شفاف‌سازی بانک مرکزی درباره ارز 4200 تومانی استقبال کرده‌اند. خبرگزاری مهر در این باره نوشته است:" هفته گذشته بود که محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی برای واردات گوشی تلفن همراه، موجی از همراهی با دولت در راستای مبارزه با فساد و رانت را به راه انداخت. این حرکت که مورد توجه و تقدیر فعالان اقتصادی و بخش‌خصوصی قرار گرفت، مطالبه‌ای عمومی را از دولت به راه انداخت که در یک حرکت همراه و حمایتی از این اقدام، دولتمردان در هر وزارتخانه‌ای، اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی را اعلام نمایند.

این موضوع، واکنش رئیس جمهور را هم در پی داشت و او هفته گذشته، به تمامی وزارتخانه‌های دولتی دستور داد تا اسامی دریافت‌کنندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی را برای آگاهی عموم مردم، منتشر کنند. بعد از آن بود که بسیاری از وزارتخانه‌ها به خصوص معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کردند که ظرف چند ساعت، اسامی مذکور را منتشر خواهند کرد.

اما محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری خود ابتدا انتقادات تندی را علیه وزیر جوان کابینه که برای اولین بار خطشکنی کرده و اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی را منتشر کرده است، مطرح و در عین حال اعلام کرد: «بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اسامی افرادی که ارز ۴۲۰۰ تومانی را به آنها داده شده است را در اختیار دارد، بنابراین ما به عنوان وزارت صنعت نمی توانیم که اسامی کسانی که برای واردات خودرو ثبت سفارش‌‌ کرده‌اند را افشا کنیم، چراکه اینطور به جنگ بخش خصوصی رفته‌ایم، لیست اعلامی از سوی وزیر ارتباطات، اسامی افرادی بود که تخصیص ارز داشتند و تامین ارز آنها صورت نگرفته بود، ما نمی خواهیم به جنگ اقتصاد کشور برویم و اقتصاد را به هم بریزیم، بنابراین با استفاده از نیروی عقل خدادادی، تصمیماتی خواهیم گرفت که به صلاح اقتصاد باشد.»

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.