| کد خبر: 158596 |

آمریکا صنعت نظامی روسیه را هم با تحریم هدف گرفت

یک بانک بزرگ روسیه از ترس تحریم‌های آمریکا همکاری با صنایع دفاعی این کشور را متوقف کرد

هفتمین بانک بزرگ روسیه اعلام کرد: از ترس نقض تحریم‌های آمریکا علیه صنعت دفاعی این کشور همکاری مالی خود را با شرکت‌های دفاعی در روسیه متوقف می‌کند.

تین نیوز

هفتمین بانک بزرگ روسیه اعلام کرد: از ترس نقض تحریم های آمریکا علیه صنعت دفاعی این کشور همکاری مالی خود را با شرکت های دفاعی در روسیه متوقف می کند.

به گزارش تین نیوز، آلفا بانک روسیه اعلام کرد: از ترس نقض ناخواسته تحریم های آمریکا که قرار است اعمال آنها طی ماه جاری آغاز شود همکاری خود با شرکت های دفاعی این کشور را متوقف می کند.

این بانک که هفتمین بانک بزرگ در روسیه محسوب می شود، اعلام کرد: نام این شرکت ها در تحریم های آمریکا آمده است و ما قرار نیست همین حالا حساب های آنها را ببندیم اما در تلاش هستیم تا ریسک نقض تحریم های آمریکا را به حداقل برسانیم.

اولگ سیسویف معاون آلفا بانک اعلام کرد: همکاری با شرکت های دفاعی روسیه بخش قابل توجهی از فعالیت های این بانک بوده است.

میخائیل فریدمن مالک آلفا بانک که ارزش خالص دارایی هایش ۱۶.۲ میلیارد دلار از سوی مؤسسه فوربس تخمین زده شده است، اعلام کرده بود که این بانک در تلاش است تا روابط خود با صنعت دفاعی روسیه را متوقف کند و وی گفت ما چه کار می توانیم بکنیم.

دیمیتری روگوزین معاون نخست وزیر روسیه گفت من قضاوتی درباره برنامه آلفا بانک نمی کنم، اما می خواهم توجه شما را به این حقیقت جلب کنم که این بانک پیش تر درخواست صدور مجوز برای همکاری با صندوق های بازنشستگی صنعت دفاعی روسیه را داده بود که این درخواست رد شد.

وی همچنین اعلام کرد: این بانک روس که بزرگترین مؤسسه مالی خصوصی در روسیه محسوب می شود می خواهد جلوه خوبی از خود پیش آمریکایی ها ارائه دهد.

ماه جولای سال گذشته میلادی کنگره آمریکا قانونی را تصویب کرد که به موجب آن شرکت ها و مؤسساتی که با صنعت دفاعی روسیه همکاری می کنند مورد تحریم قرار خواهند گرفت.

لیست جدید شرکت های روس که از سوی آمریکا تحریم شده اند در ماه اکتبر منتشر شد و قرار است از روز 29 ژانویه اعمال تحریم علیه آنها آغاز شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.