| کد خبر: 147267 |

«همراه» با «حکشتی» شاخص بورس را تکان دادند

در روز گذشته معاملات «همراه، حکشتی و فولاد» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند و این شاخص را با ٢٣٣,٣٩ واحد افزایش به کانال ٨٤ هزار واحدی نزدیک‌تر کردند. در این روز بیش از یک میلیارد و ٧٩٣ میلیون انواع سهم و اوراق بهادار به ارزش شش هزار و ٣٩٩ میلیارد ریال دادوستد شد که دلیل اصلی حجم بالای معاملات انجام‌شده عرضه‌های بلوکی بود.

تین نیوز

در روز گذشته معاملات «همراه، حکشتی و فولاد» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند و این شاخص را با ٢٣٣,٣٩ واحد افزایش به کانال ٨٤ هزار واحدی نزدیک‌تر کردند. در این روز بیش از یک میلیارد و ٧٩٣ میلیون انواع سهم و اوراق بهادار به ارزش شش هزار و ٣٩٩ میلیارد ریال دادوستد شد که دلیل اصلی حجم بالای معاملات انجام‌شده عرضه‌های بلوکی بود.

به گزارش روزنامه شرق، دیروز در پی دادوستد یک میلیارد و ٧٩٣ میلیون انواع سهم و اوراق بهادار به ارزش شش هزار و ٣٩٩ میلیارد ریال، شاخص کل  ٢٣٣.٣٩ واحد افزایش یافت و به عدد ٨٣ هزار و ٩١٦.٦ واحدی رسید. همچنین شاخص قیمت با رشد ٧٥.٥٩ واحدی رقم ٢٧ هزار و ١٤٩ واحدی و شاخص آزاد شناور نیز با رشد ٢١٨.٣٩ واحدی، رقم ٩١ هزار و ٤٤٣ واحدی را به ثبت رساندند. اما شاخص فرابورس با افت ٢.١ واحدی در رقم ٩٤٩.٢ واحدی باقی ماند.طی معاملات صورت‌گرفته در بورس تهران یک میلیارد و ٦٣٥ میلیون سهم به ارزش سه‌هزار و ٧٤٨ میلیارد ریال جابه‌جا شد که بخش عمده حجم و ارزش معاملات به عرضه‌های بلوکی «فولاد، فملی و حکشتی» اختصاص یافت. از سوی دیگر معاملات «همراه، حکشتی و فولاد» بیشترین تأثیر مثبت و «شپنا و آپ» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

در بازار فرابورس ١٥٨میلیون انواع سهم و اوراق بهادار به ارزش دوهزار و ٦٥١ میلیارد ریال معامله شد که دومیلیون و ٢٩٠ هزار ورقه از این معاملات به ارزش بیش از دو هزار و ١٩٨ میلیارد ریال آن به بازار بدهی اختصاص داشت. در معاملات انجام‌شده عامل افت شاخص این بازار معاملات «زاگرس، شراز و شاوان» بودند، اما «مارون» مانع ریزش بیشتر این شاخص شد.روز گذشته «کطبس» باز هم بیشترین افزایش قیمت را به خود اختصاص داد. همچنین در پی آن دو سهام تازه‌وارد «های‌وب و چدن» به‌ترتیب بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند، اما «قشرین، خلنت و شفارا» بیشترین افت قیمت را داشتند. «های‌وب» همچنان در صدر تقاضاهای بازار قرار داشت و «غاذر» نیز باز هم برترین تقاضای بازار بود.در معاملات روز گذشته گروه حمل‌ونقلی‌ها توانستند حرکت مثبتی را به ثبت برسانند و اغلب نمادهای این گروه طعم افزایش قیمت را چشیدند.

گروه سیمانی‌ها نیز رشد اندکی را پشت‌سر گذاشتند و شیمیایی‌ها هم در تعادل نسبی قرار گرفتند.دیروز خودرویی‌ها وضعیت مناسبی داشتند و بیشترین افزایش قیمت این گروه را «خکمک» با ٤.١٩ درصد افزایش رقم زد. فلزی‌ها و معدنی‌ها نیز حرکتی آهسته، اما رو به رشد را طی کردند.از اخبار مهم روز گذشته می‌‌توان به نهایی‌شدن قیمت سه فراورده لبنی تا دو هفته دیگر اشاره کرد که دبیر انجمن لبنی در این رابطه با ابراز امیدواری از اینکه اگر سازمان حمایت وضعیت قیمتی سه فراورده لبنی را تا دو هفته آینده نهایی کند، گفت: پرداخت فاز سوم مشوق صادراتی به دلیل عدم تأمین منابع مالی بلاتکلیف مانده است.از سوی دیگر سیف؛ رئیس کل بانک مرکزی، از تشکیل صف گشایش فاینانس برای ایران خبر داد و گفت: سرمایه‌های خارجی در راه هستند که این خبر بسیار مهمی برای بازار سرمایه و جذب سرمایه‌گذاران خارجی محسوب می‌شود. 

 

منبع: روزنامه شرق

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.