| کد خبر: 139475 |

همکاری پلیس برای توقف فرار مالیاتی

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور تلاش و زحمات پلیس آگاهی را در حوزه مبارزه با جرایم اقتصادی قابل‌تقدیر دانست و گفت: مبارزه با فرار مالیاتی اولویت سازمان امور مالیاتی کشور است.

تین نیوز

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور تلاش و زحمات پلیس آگاهی را در حوزه مبارزه با جرایم اقتصادی قابل‌تقدیر دانست و گفت: مبارزه با فرار مالیاتی اولویت سازمان امور مالیاتی کشور است.

به گزارش اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی ناجا، سیدکامل تقوی‌نژاد طی جلسه‌ای با سردار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس آگاهی ناجا به همکاری و تعامل پایاپای این سازمان با پلیس تاکید کرد و گفت: مبارزه باجرائم مالیاتی، برنامه و اقدام مشترک دستگاه مالیاتی و پلیس آگاهی است. او افزود: برخورد قاطع با مجرمان دانه‌درشت مالیاتی اولین و مهم‌ترین راهکار این بخش است که باید با قاطعیت آن را دنبال کرد. تقوی‌نژاد با بیان اینکه تقریبا بودجه دولت (نه‌تنها بودجه جاری)، متکی به مالیات می‌باشد، افزود: حدود 50 درصد بودجه جاری و نزدیک به 36 الی 37 درصد بودجه عمومی از مالیات تامین می‌شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ضمن قدردانی از پلیس برای پیگیری و انجام موضوع مبارزه با فاکتورفروشان در سال‌های گذشته که منجر به شناسایی 3 هزار شرکت در این‌خصوص شده بود، گفت: با همکاری خوب پلیس آگاهی توانستیم بسیاری از افراد اخلالگر در نظام اقتصادی را شناسایی و همچنین عمده مشکلات را درخصوص کارت‌های بازرگانی تا حدود زیادی حل کنیم. او ادامه داد: از سال 91 تا 94 توانستیم حدود 3 هزار و 500 نفر از کسانی را که در مبادی ورودی از طریق کارت بازرگانی و بدون پرداخت مالیات کالا وارد می‌کردند را شناسایی کنیم که از این تعداد حدود 1400 فقره پرونده رسیدگی شد؛ این حرکت کار جدیدی است که باید همه نهادها کمک کنند تا بیش از پیش انجام شود.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور به وحدت رویه در برخورد با جرائم اقتصادی تاکید کرد و گفت: ما در بحث مبارزه با جرائم مالیاتی به دنبال موارد خرد و بازاری نیستیم، بلکه شناسایی و برخورد با دانه‌درشت‌های مالیاتی از اولویت‌های مهم مادر این بخش است. وی در پایان با اشاره به تشکیل دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم مالیاتی افزود: درخصوص رسیدگی به پرونده‌های فرارمالیاتی با قوه قضائیه جلسات زیادی برگزار کرده‌ایم که امیدواریم امکاناتی فراهم شود که شروع به کار این دادسرا را تسریع کنند که قطعا در بررسی پرونده‌های کلان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.