| کد خبر: 139001 |

افزایش سرمایه شرکت های آمریکایی در خارج مرز

افزایش سرمایه شرکت های بزرگ آمریکایی در خارج از مرزهای ایالات متحده، حاکی از آن است که سرسام آور بودن نرخ مالیات، در حال خروج سرمایه از آمریکا است.

تین نیوز

افزایش سرمایه شرکت های بزرگ آمریکایی در خارج از مرزهای ایالات متحده، حاکی از آن است که سرسام آور بودن نرخ مالیات، در حال خروج سرمایه از آمریکا است.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، موسسه تحقیقاتی «مودی» در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: افزایش سرمایه شرکت های آمریکایی که در فراسوی مرزهای ایالات متحده فعالیت دارند، در سال گذشته میلادی با ۱۰۰ میلیارد روند صعودی در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میلادی، به یک تریلیون و ۳۰۰ میلیارد دلار رسید.

در همین حال، این رویه حاکی از آن است که شرکت های آمریکایی از پرداخت مالیات های سرسام آور در داخل ایالات متحده به ستوه آمده و ترجیح می دهند که کسب و کار خود را، آن سوی مرزهای آمریکا توسعه دهند.  

همچنین آمریکا از جمله کشورهایی در جهان محسوب می شود که مالیات بسیار سنگینی را برای بنگاه های اقتصادی خود وضع کرده است.  

بر همین اساس، افزایش درآمد شرکت های غیرمالی در آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی به یک تریلیون و ۸۴۰ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با سال قبل از ۹.۲ درصد رشد نشان می دهد؛ این در حالی است که این مقدار، از روند افزایشی حاکی از عواقب منفی مالیات دارد که مانع از بازگشت پول به آمریکا می شود.  

البته اخذ مالیات ۳۵ درصدی از شرکت های بزرگ آمریکایی به عنوان دلیل اصلی آنها برای ترک آمریکا و راه اندازی کارخانه های خود در سایر کشورها است که «دونالد ترامپ» به دنبال کاهش نرخ مالیات برای ایجاد انگیره به منظور بازگشت شرکت های بزرگ به داخل خاک آمریکا است.

بر پایه این گزارش، ۵ شرکت بزرگ آمریکایی که در سال گذشته میلادی بیشترین درآمدزایی را در خارج از آمریکا داشته اند عبارت از اپل، مایکروسافت، گوگل، سیسکو و اوراکل هستند؛ همچنین شرکت اپل در سال ۲۰۱۶ میلادی با افزایش درآمد ۲۴۶.۱ میلیارد دلار در خارج از مرزهای آمریکا، بیشترین جذب سرمایه را به خود اختصاص داده است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.