| کد خبر: 133998 |

مسئله کاسپین سیاسی شده است/ بانک مرکزی بازوی اجرایی ندارد

تین نیوز

وبلاگ سعید لیلاز-برخی از گروه های سیاسی قصد داشتند این موضوع را در شب انتخابات ریاست جمهوری به جایی برسانند اما نشد و حالا دارند با آتش در انبار مهمات و نه آتش در انبار پنبه بازی می کنند.

کاری که ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی از ابتدای دولت یازدهم آغاز کرده است، مثل خنثی کردن یک بمب ساعتی در انبار مهمات و راه رفتن در میدان مین است.

متاسفانه مردم فکر می کنند اگر به کسی یا موسسه ای پول دادند، دولت باید آن پول را برای مردم بگیرد.

بانک مرکزی بازوی اجرایی ندارد؛ وزارت  امور اقتصادی و دارایی نیز چنین است و اگر قصد برخورد با فردی را داشته باشد از قوه قضاییه می خواهد وی را براساس قوانین و مقررات ممنوع الخروج کند.

 این موضوع مستلزم آن است که بانک مرکزی در تمامی شهرستان ها و به موازات نیروی انتظامی، کلانتری تاسیس کند.

مورگان شوستر مستشار اقتصادی اواخر دوران قاجار در ایران، برای وصول مالیات اقدام به تاسیس پلیس خزانه داری کرد زیرا در آن زمان ایران فاقد نیروی مسلح بود.

 اگر منتقدین اعتقاد دارند که ایران نیروی انتظامی و نیروی مسلح ندارد، حق با آنهاست و بانک مرکزی برای برخورد با موسسات غیرمجاز باید نیروی مسلح در اختیار داشته باشد؛ در حالی که اینجا نظام جمهوری اسلامی است و تگزاس قرن ۱۸ یا ایران اواخر قاجار در قرن ۱۹ نیست.

نیروی انتظامی و قوه قضاییه باید براساس وظیفه ذاتی خود همان گونه که با یک کتاب فروشی غیرمجاز برخورد می کنند، با بانک و موسسات غیرمجاز نیز برخورد کنند.

این اقتصاددان با بیان اینکه بانک مرکزی در چهار سال گذشته بر آنارشیسم کامل حکمفرما بر شبکه بانکی لگام زده و شروع به برخورد کرده است، اظهار داشت: بانک مرکزی در دولت یازدهم وارد بانک ها شد و صورت های مالی آنها را به شدت تحت کنترل گرفت.

به تمام دسته جات سیاسی می گویم در صورتی که اعتماد عمومی به بانک ها و موسسات مالی و اعتباری سلب شود، تمام نظام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با هم فرو می ریزد.

منبع: ایبنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • تj 0 0

    ای ازادگان رسانه ها،ای بزرگان رسانه ها ،ای بزرگان روشنگری،ای کسانی که در هر سختی و ناملایمات به یاری مردم شتافته اید.این بار ساختمانی فرو نریخته است؛معدنی دچار حادثه نشده است ؛اما میلیونها نفر(صدها هزار نفر سپرده گذار و خانواده انها)، در خطر جدی قرار گرفته اند وباز هم نیاز به همان توجه ملی برای حل مشکل این ستمدیدگان می باشد.ایا کسی است به کمک این مردم بیاید؛ایا باید زلزله یا سیل و غیره باشد تا به کمک هم بشتابیم؛این بار زندگی میلیونها هموطن بواسطه زیاده خواهی گروهی در معرض خطر است .ای ازاد اندیشان رسانه ها ؛ای اهالی و بزرگان رسانه ها ؛ای حامیان حقوق مردم به یاری مردم بشتابید؛ظلمی بزرگ در حق صدها هزار نفر سپرده گذار در حال انجام است ؛ایا نتیجه اعتماد مردم این است