| کد خبر: 133610 |

◄ یک راهکار برای حل مشکل تردد یکسر خالی کامیون‌ها

راه‌اندازی سامانه‌های اطلاع رسانی حمل بار به رانندگان می‌تواند به کاهش میزان تردد یکسر خالی کامیون‌ها منجر شود و در این زمینه می‌توان از نرم افزارها یا سامانه کشورهای دیگر استفاده یا الگوبرداری نمود.

تین نیوز

راه‌اندازی سامانه‌های اطلاع رسانی حمل بار به رانندگان می‌تواند به کاهش میزان تردد یکسر خالی کامیون‌ها منجر شود.

 

به گزارش تین‌نیوز، یک کارشناس حمل‌ونقل با بیان این مطلب گفت:  بدیهی است ما اولین کشوری نیستیم که به چنین سامانه‌ای نیاز داریم و می‌توان از نرم افزارها یا سامانه کشورهای دیگر در این زمینه استفاده یا الگوبرداری نمود.

 

سید مرتضی ناصریان افزود: مطابق گزارش مدیر کل مطالعات جامع حمل و نقل وزارت راه میزان یکسر خالی بودن کامیون‌ها بالاست و این موضوع تاثیر منفی قابل توجهی در پی دارد.

 

وی تاکید کرد: بالا بودن میزان تردد یکسر خالی کامیون‌ها باعث افزایش استهلاک شبکه و افزایش تراکم و افزایش مخاطره سوانح در شبکه ترابری شده و از نظر اقتصادی برای رانندگان و شرکت‌های حمل‌و‌نقل بار  نیز مفید نیست و باعث افزایش هزینه تولیدات نیز می‌شود.

 

این کارشناس حوزه حمل‌ونقل با بیان این‌که دود همه این آثار سوء در اقتصاد ملی به چشم مردم می‌رود، خاطرنشان کرد: جا دارد این معضل با هماهنگی بین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل چاره‌جویی شود و سامانه‌های اطلاعاتی مناسبی از تقاضای بار و برنامه‌ریزی حمل آنها به نحو بهینه تهیه شود و وزارت راه این موضوع را با جدیت دنبال کند.

 

پیش از این جواد هدایتی مدیرکل آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری نیز گفته بود بخشی از مشکل تردد یکسر خالی کامیون‌ها به این علت است که ساختار حمل‌ونقل ما به صورت خود مالک است، یعنی خود راننده به دنبال بار است و شرکت‌ها همکاری چندانی با هم ندارند.

 

وی راه‌اندازی سامانه‌های اطلاع‌رسانی به رانندگان را یکی از راهکارهای حل این مشکل دانسته و افزوده بود: بزرگترین علت یکسر خالی بودن کامیون عدم وجود اطلاعات بارهای کشور به صورت متمرکز و یکپارچه است که از طریق سامانه‌های اطلاع رسانی می‌توانیم هماهنگی‌های لازم را انجام بدهیم که البته در کشورهای پیشرفته دنیا هم امروز از این سامانه‌ها استفاده می‌شود و نتایج بسیار مثبتی گرفته شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.