| کد خبر: 133182 |

◄ وزارت راه و سازمان اوقاف علیه حاشیه نشینی

تین نیوز

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صبح امروز با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در این مراسم معاونان وزیر راه و شهرسازی و مسئولان مختلفی از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و همچنین خبرنگاران رسانه‌های مختلف نیز حضور داشتند.

 

همکاری متقابل درباره تعیین تکلیف پرونده‌های مشترک مشتمل بر املاک موقوفه واقع در طرح‌های عمرانی باهدف دستیابی به راه‌کارهای عملی، تعیین تکلیف املاک موقوفه واقع در بافت‌های فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی (حاشیه‌نشینی) تاریخی و بهسازی، توانمندسازی بافت‌های فرسوده شهرها، توسعه حداکثری خدمات وقف در جامعه و اجرای سیاست‌های تأمین مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر، کمک به اجرای طرح‌های هادی روستایی با اولویت روستاهای در حریم بلافصل شهرها و ثبت وضعیت املاک و اراضی وقفی در سامانه ثبت‌اسناد و املاک (کاداستر) با اولویت اراضی در معرض تخریب و تصرف ازجمله موارد موردنظر این تفاهم‌نامه خواهد بود.

 

این تفاهم‌نامه به‌منظور استفاده از توانمندی‌های اجرایی، مدیریتی، حمایتی برای اجرایی کردن سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و سیاست‌های کلی ابلاغی مورخ 29 بهمن 89 مقام معظم رهبری در امور شهرسازی و مسکن درباره احیای بافت‌های فرسوده موقوفات شهری و روستایی و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به امضاء رسید.

 

حجت الاسلام محمدی در آغاز این مراسم ضمن تقدیر از وزیر راه به مناسبت ترتیب دادن این جلسه اظهار داشت: ما وظیفه داریم مسئله وقف را برای مردم و مسئولان کشور روشن کنیم و زوایای مختلف این امر مقدس را برای همه بازنمایی کنیم، گاهی از ما می‌پرسند وقف به چه کاری می‌آید؟

 

محمدی ادامه داد: می‌گویند وقف مانعی بر سر فعالیت‌های مختلف است در حالی که این اندیشه بسیار غلط و نادرست است، توجه داشته باشید که تمام مساجد کشور موقوفه هستند، مساجدی که بنیانگذار انقلاب اسلامی بوده‌اند و جایگاه بسیار مناسبی برای ترویج اندیشه‌ها و هم‌دلی مسلمانان است.

 

سرپرست و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور و نماینده ولی فقیه همچنین اظهار داشت: خدمات مختلفی در کشور از آموزش و پرورش و مدارس و مساجد و مراکز بهداشتی همه و همه به وقف وابسته هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.