| کد خبر: 131508 |

به گزارش تین‌نیوز:

ظرفیت صادرات و واردات بندرانزلی به ۱۷ میلیون تن افرایش می یابد

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه ظرفیت صادرات و واردات بندرانزلی به ۱۷ میلیون تن افرایش می یابد گفت: با توجه به توانمندی های دریایی در شمال کشور، آینده روشنی پیش روی بخش حمل و نقل دریایی و توسعه دریا محور بنادر گیلان وجود دارد.
 
به گزارش تین‌نیوز و به نقل از تسنیم ، چراغی با اشاره به اینکه بنادر استان گیلان شامل بندر انزلی و بندر آستارا شرایط مطلوبی را پشت سر می گذارند اظهار داشت: بندرانزلی در حال حاضر ظرفیت 11 میلیون تن صادرات و واردات را دارد.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه بندر آستارا به طور کامل توسط بخش خصوصی اداره می شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر بندر آستارا یک میلیون تن ظرفیت تخلیه بارگیری صادرات و واردات را داراست.
 
چراغی با تاکید بر اینکه در افق نهایی، ظرفیت صادرات و واردات بندر انزلی به 17 میلیون تن و بندر آستارا به 2.5 میلیون افزایش پیدا می کند تصریح کرد: بندر آستارا و بندر انزلی دو ظرفیت بزرگ و مهم در راستای توسعه استان گیلان هستند.
 
وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی کشور علاوه بر رسالت انجام ارائه خدمات به بخش های تجاری چون اقدامات وارداتی، صادراتی و ترانزیتی، رسالت ارتقا و تقویت گردشگری دریایی را دارد گفت: در این راستا، زمینه افزایش بازار و تامین ایمنی مسافران دریایی یک هدف محسوب می شود.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه در راستای این رسالت و با توجه به ظرفیت های گسترده استان در حوزه توریستی و گردشگری، مدیریت گردشگری دریایی در بندر انزلی مدنظر قرار گرفت افزود: بزرگترین مجتمع گردشگری شمال کشور در راستای توسعه گردشگری دریایی در بندر انزلی ساخته می شود.
 
 
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.