| کد خبر: 12288 |

با حذف گروهی از یارانه بگیران سقف یارانه را می توان افزایش داد

تین نیوز | عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در صورتی می توان مبلغ یارانه نیازمندان را افزایش دهد که دو مکانیزم را اجرایی کند.
 
محمدرضا تابش با بیان آنکه براساس تصمیم دولت، یارانه به هر کس که ثبت نام کرد، پرداخت می شود، اظهار داشت: در صورتی که دولت بخواهد تغییر رویه دهد و از تعداد یارانه بگیران بکاهد در گام اول باید نیازمندان واقعی را شناسایی کند.
 
وی ادامه داد: براساس قانون یارانه باید به نیازمندان واقعی پرداخت شود بنابراین با توجه به تعداد ثبت نامی ها، اگر دولت بتواند نیازمندان واقعی را شناسایی کرده و بقیه افراد را حذف کند، از این طریق درآمد قابل توجهی هم نصیب دولت خواهد شد که می تواند باعث افزایش میزان پرداختی به یارانه بگیران شود.
 
تابش با اشاره به راه حل دوم، تصریح کرد: همچنین در فرم های ثبت نامی سقف درآمد مشخص شده و دولت هم از مردم تعهد گرفته که اگر اطلاعات غلط دهند، دولت می تواند یارانه را قطع و جریمه هم کند.
 
نماینده مردم اردکان در مجلس اضافه کرد: در صورت اجرایی شدن این روند، باز هم منبع درآمد بالایی نصیب دولت خواهد شد که این امر می تواند در افزایش مبلغ یارانه نیازمندان موثر باشد.
 
تابش گفت: بنابراین دولت تنها با حذف گروهی از یارانه بگیران با روش های گفته شده و کسب درآمد از این طریق می تواند سقف یارانه را افزایش دهد.
 
براساس آخرین آمار، در فاز نخست هدفمندی یارانه ها 77.5 میلیون ایرانی یارانه نقدی دریافت می کردند و دولت ماهانه 3500 میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی تامین اعتبار می کرد.
 
گفتنی است، سخنگوی دولت از انصراف بیش از دو میلیون و 400 هزار نفر از دریافت یارانه نقدی و کسب درآمد هزار و 200 میلیارد تومانی دولت از این محل خبر داد

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.