| کد خبر: 1023 |

تب خرید خودروهای دست دوم و کم مصرف بالا گرفت

تین نیوز | با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال بازار خرید و فروش خودرو تا حدودی با رونق روبه رو شده است اما کاهش قدرت خرید مردم در پی افزایش قیمت ها باعث شده است تا مردم بیشتر به سمت خرید خودروهای کارکرده و کم مصرف تمایل پیدا کنند.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال بازار خرید و فروش خودرو  تا حدودی با رونق روبه رو شده است که تأثیر عمده آن را باید آغاز سفرهای نوروزی مردم دانست. فعالان بازار خودرو با ابراز خرسندی از رونق خرید و فروش خودرو می گویند تمایل مردم به خرید خودروهای دست دوم بیش از خودروهای صفر شده است.
 
میرحسینی یکی از فروشندگان خودرو با اشاره به اینکه در حال حاضر خودروهای کارکرده گروه  206 و پرشیا با افزایش قیمت 1 تا 2 میلیونی مواجهه هستند گفت: در این میان انتشار افزایش قیمت سوخت در سال 93 نیز باعث شده تا  تمایل مردم به خرید خودروهای کم مصرف همانند ال 90 افزایش پیدا کند.
 
 وی با بیان اینکه در شرایط فعلی خودروسازان مشغول عرضه خودروهای پیش خرید شده خود به مشتریان هستند، افزود: در این گونه خودروها افزایش قیمتی دیده نمی شود اما به واسطه آنکه خودروهای دست دوم از قیمت پایه ای برخوردار نیستند این روزها بیشترین نوسان قیمت را تجربه می کنند.
 
 این فعال بازار خرید و فروش خودرو ضمن بیان این مطلب که به نظر می رسد در خودروهای خارجی نیز با تعیین تعرفه واردات تغییراتی در بازار به وجود آید، اظهارداشت: به اعتقاد فروشندگان خودروهای خارجی هم اکنون در اتومبیل های 100 تا 80 میلیونی نوسانات 3 تا 4 میلیونی دیده می شود اما روی هم رفته بازار این خودروها کساد است و باید دید تعرفه ها در سال 93 تا چه میزان تعیین خواهند شد.
 
در همین ارتباط حسین زمانی افشار با اشاره به اینکه در حال حاضر خودرو به وفور در بازار وجود ندارد، اظهارداشت: عمده مردم تمایل به خرید خودروهای کارکرده دارند تا صفر که علت این امر را باید کاهش سطح درآمدی مردم دانست.
 
وی اضافه کرد: در خودروهای وارداتی نیز تا 2500 سی سی افزایش 3 میلیونی قیمت ها دیده می شود اما در خودروهای بالای 2500 سی  سی به دلیل ممنوعیت وادرات قیمت مشخصی در بازار وجود ندارد.
 
 امروز در بازار خرید و فروش خودرو پراید 111 مدل LE با قیمت 18 میلیون و 800 هزار تومان، پراید 132 پایه گاز سوز 19 میلیون و 200 هزار تومان، تیبا 21 میلیون و 400 هزار تومان و پراید 111 مدل SE با قیمت 19 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می رسد.
 
 همچنین پژو 206 تیپ 2 با قیمت 36 میلیون و 500 هزار تومان، پژو 206 تیپ 5 با قیمت 37 میلیون و 800 هزار تومان  و تندر E1 با قیمت 33 میلیون و 600 هزار تومان و پژو پارس سال 34 میلیون تومان، سمند ال ایکس 28 میلیون و 400 هزار تومان و پژو 405 با قیمت 28 میلیون 400 هزار تومان معامله می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.