| کد خبر ۳۰۵۵۷۸
کپی شد

متوسط سرعت قطار در کشور ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت است

مجری طرح راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان از پیشرفت عملیات روسازی مسیر اصفهان - قم مسیر خبر داد و اعلام کرد که در صورتی که موانعی وجود نداشته باشد این پروژه تا قبل از پایان دولت چهاردهم به اتمام می‌رسد.

متوسط سرعت قطار در کشور ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت است
تین نیوز |

 

مجری طرح راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان از پیشرفت عملیات روسازی مسیر اصفهان - قم مسیر خبر داد و اعلام کرد که در صورتی که موانعی وجود نداشته باشد این پروژه تا قبل از پایان دولت چهاردهم به اتمام می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا صلواتی در برنامه روزی نو رادیو اقتصاد گفت: راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان مهمترین و بزرگترین پروژه عمرانی وزارت راه است که بیش از یک دهه از عمر آن می گذرد، چهار رئیس جمهور به خود دیده و فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته است.

وی با بیان اینکه  هم اکنون ۱۵۰ کیلومتر از مسیر ۲۴۵ کیلومتری اصفهان ـ قم آماده روسازی است و بخش عمده معارضات برطرف شده است گفت: در مسیر اصفهان - قم راه آهن نداریم و ۷۵ درصد زیرسازی آن به اتمام رسیده است و اکنون در مرحله انجام روسازی و ریل گذاری در محور هستیم.

صلواتی با تأکید بر اینکه «قطار سریع السیر اصفهان ـ قم ـ تهران تنها یک پروژه استانی نیست»، گفت: باید ضرورت این طرح برای همگان مشخص شود چرا که این طرح در حقیقت قطار ملی ایران و مقدمه ای برای توسعه خطوط به مشهد، تبریز، یزد و دیگر شهر های کشور است.

وی بااشاره به قدمت ناوگان ریلی افزود: توقع مردم این است که از قطار برقی و سریع السیر به روز استفاده کنند و این ایستگاه علاوه بر نقش حمل ونقلی، تأثیر مستقیمی بر توسعه پیرامونی خواهد داشت.

مجری طرح راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان به مزیت های طرح اشاره کرد و گفت: با این طرح فناوری پیشرفته وارد کشور می شود. سرعت متوسط قطار در کشور ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت است که برای ما خوب نیست، و سهم جابجایی ریلی ۷ درصد است در حالی که در کشور چین به ۴۰ درصد هم می رسد.

صلواتی اظهار کرد: ایجاد خطوط قطار سریع السیر برای جابه جایی مسافر منجر به افزایش اشتغال و توسعه گردشگری و انتقال فناوری به داخل می شود و می تواند نقش موثری در توسعه اصفهان و شهر های قم و تهران داشته باشد.

 وی افزود: کشوری به این گستردگی و پیشرفت در زمینه های مختلف علمی، نظامی و شایسته نیست که به این دانش فنی مجهز نباشیم.

مجری طرح راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان اظهار امیدواری کرد: این طرح در حقیقت قطار ملی ایران و مقدمه ای برای توسعه خطوط به مشهد، تبریز، بندرعباس، شیراز و دیگر شهر های کشور است.

صلواتی در پایان با اظهار امیدواری برای اتمام این طرح، در مورد موانع پیش روی این پروژه گفت: بیشترین مشکل این پروژه بحث تمدید بازگشایی اسناد مالی طرح است که همراهی بانک مرکزی را می طلبد و امیدواریم با همراهی سازمان برنامه وبودجه و وزارت راه و شهرسازی و... تا قبل از پایان دولت چهاردهم این طرح به ثمر برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.