| کد خبر: 268633 |

سهم شهرداری اصفهان از واگن و اتوبوس‌های وارداتی شهرداری تهران

شهردار اصفهان با بیان اینکه متقاضی ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی و ۲۵۰ واگن مترو هستیم، اظهار کرد: در صورتی که شهرداری تهران بتواند اتوبوس و واگن از کشور چین خریداری کند، شهرداری اصفهان از واگن و اتوبوس های خریداری شده سهم می برد.

تین نیوز

شهردار اصفهان با بیان اینکه متقاضی ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی و ۲۵۰ واگن مترو هستیم، اظهار کرد: در صورتی که شهرداری تهران بتواند اتوبوس و واگن از کشور چین خریداری کند، شهرداری اصفهان از واگن و اتوبوس های خریداری شده سهم می برد. 

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی قاسم زاده با حضور در نمایشگاه رسانه های ایران با اشاره به ارتباط خوب شهرداری های تهران و اصفهان، گفت: تعاملات تهران و اصفهان محدود به شهرداری ها نمی شود بلکه شوراهای دو شهر نیز ارتباط خوبی دارند. با توجه به تعاملات مدیریت شهری، رفت وآمدهای مکرری میان این دو شهر برقرار است. 

وی با اشاره به برنامه های عملیاتی مشترک میان شهرداری های تهران و اصفهان گفت: طبق رایزنی های شهردار تهران در ارتباط با خرید اتوبوس و واگن مترو از کشور چین، شهرداری اصفهان نیز از واگن ها و اتوبوس های خریداری شده سهم دارد. 

وی این را هم گفت که البته درباره سهم شهرداری اصفهان به توافق نرسیده ایم اما شهرداری اصفهان، ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی تقاضا کرده است. به طور قطع، خرید انبوه دستگاه های اتوبوس موجب کاهش قیمت نیز می شود .

شهردار اصفهان درباره وضعیت مترو این شهر گفت: خط یک مترو شهر اصفهان فعال است و سرفاصله ایستگاه ها حدود ۱۱ دقیقه است. مردم انتظار دارند که سر فاصله ایستگاه ها به ۲ تا ۳ دقیقه کاهش یابد. پیش بینی ها بیانگر این است، تامین ۲۵۰ واگن می تواند سبب کاهش سر فاصله های خط یک مترو اصفهان شود.

قاسم زاده افزود: با توجه به اینکه فاز یک خط ۲ مترو اصفهان در سال آتی راه اندازی می شود، در صورت تامین ۲۵۰ واگن دیگر دغدغه ای برای این خط  نداریم. مترو اصفهان دارای سه خط مصوب است که یک خط آن اجرا شده، یک خط در حال اجرا و عملیات ساخت خط ۳ نیز هنوز اجرایی نشده است. 

به گفته شهردار اصفهان این سه خط به صورت آنتنی به یکدیگر متصل می شوند و شهر را پوشش می دهند. 

قاسم زاده با اشاره به اجرای پویش مردمی «اگر من شهردار بودم» در اصفهان اظهار کرد: فصل اول این پویش درباره بافت های تاریخی بود که با مشارکت خوب مردم مواجه شد. فصل دوم این پویش نیز درباره نشاط و تفریح بود که این پویش هم با واکنش خوب مردم اصفهان روبرو شد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.