| کد خبر: 267144 |

اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی برای خط ۲ متروی اصفهان در ۱۴۰۳

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سال جاری ۴ هزار میلیارد تومان و سال آینده ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه خط دو متروی این کلان شهر اختصاص داده شده است، گفت: پیش بینی می شود پایان سال آینده خط دوم مترو از دارک تا طوقچی در اختیار مردم گذاشته شود.

تین نیوز

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سال جاری ۴ هزار میلیارد تومان و سال آینده ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه خط دو متروی این کلان شهر اختصاص داده شده است، گفت: پیش بینی می شود پایان سال آینده خط دوم مترو از دارک تا طوقچی در اختیار مردم گذاشته شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، سیدامیر سامع  در ششمین نشست مشورتی شهراندیشان با موضوع آلودگی هوا و نقش مدیریت شهری در کاهش آن از سلسله برنامه های «یک شهر گفت وگو» اظهار کرد: هر چه بیشتر مشکلات مطرح شود، فضای تعامل و هم افزایی برای رفع مشکلات فراهم می شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مباحث فرهنگی و اجتماعی در زمینه کاهش آلاینده ها در کنار اقدامات مهندسی افزود: نیازمندیم که بخشی از اقدامات را به موضوع گفت وگو، تبیین و تبادل نظر با مردم اختصاص دهیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در برنامه پنج ساله اصفهان حفاظت و احیای محیط زیست و کاهش آلودگی های زیست محیطی هدف شماره یک است، گفت: بیشترین راهبرد و بودجه نیز برای این هدف اختصاص داده شده است.

سامع با بیان اینکه در تدوین برنامه ۱۴۱۰ با دیدگاه و دغدغه ۱۰۰ نفر از جامعه نخبگانی و اساتید و فعالان رسانه احصا و موارد مطرح شده از سوی آن ها در برنامه لحاظ شده است، تصریح کرد: هدف نخست در این برنامه احیای ظرفیت های محیط زیست از جمله فضای سبز، خاک، حمل ونقل پاک، احیای رودخانه زاینده رود است؛ این برنامه دارای سه هدف خرد و ۲۰ راهبرد است که ذیل آن اقدامات و طرح های مختلف تعریف شده است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ بودجه شهر ۲۰ هزار میلیارد تومان است که در اصلاح بودجه این رقم به ۲۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافت که ۱۶ هزار میلیارد تومان از این عدد بودجه عمرانی است، ۹ هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی به اقدامات و پروژه ها در حوزه حمل ونقل اختصاص دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در راستای قانون هوای پاک، در مدیریت شهر آئین نامه ای شامل ۲۰ بند تصویب کرده ایم، گفت: این لایحه در راستای اینکه مدیریت شهر نیز مسئولیت خود را بداند، تصویب شده است تا پیشگام برای حل معضلات باشیم.

سامع ادامه داد: شورای هماهنگی محیط زیست نیز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، شهردار و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست استان هر ماه جلساتی را برگزار می کند و از جمله موضوعاتی که در این جلسات دنبال می شود، مشاغل آلاینده است که در این راستا تصمیم گرفته شد برای شاغلان در حوزه ریخته گری در شهرک صنعتی جانمایی انجام شود تا سال آینده به آن نقطه منتقل شوند.

وی با بیان اینکه وضعیت آلاینده ها در اصفهان هر سال بدتر شده است، این امر می طلبد که نگاه جدی به مصرف ها داشته باشیم، گفت: رسانه ها علاوه بر اینکه از مسئولان پیرامون آلاینده ها مطالبه گری می کنند، باید با مردم نیز گفت وگو کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مدیریت شهر، طرح شهر خورشیدی را دنبال می کند که پیش بینی می کنیم از حدود ۴۰۰ هزار خانه در شهر بر اساس امکان سنجی انجام شده، حدود ۳۰ درصد قابلیت داشتن نیروگاه روی بام های خود را داشته باشند، بنابراین در تلاش هستیم تا وام های ارزان به مردم برای اجرای این طرح ارائه شود.

وی با تشریح روند احداث خط دوم قطار شهری افزود: پیش بینی می شود پایان سال آینده خط دوم مترو از دارک تا طوقچی در اختیار مردم گذاشته شود، البته سال جاری ۴ هزار میلیارد تومان و سال آینده ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه خط دو متروی اصفهان اختصاص داده شده است.

سامع خاطرنشان کرد: آغاز سال کمتر از ۶۰۰ اتوبوس فعال در شهر داشتیم که در حال حاضر تعداد آن ها به ۹۰۰ اتوبوس افزایش یافته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.