| کد خبر: 263477 |

خط ‌کشی ۱۸۰۰ کیلومتر از جاده‌ های ارتباطی استان اصفهان

سرپرست اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه ها و کاهش تصادفات جاده ای در مسیرهای پُر تردد درطول یکماه گذشته ۱۸۰۰ کیلومتر از جاده های مختلف ارتباطی استان خط کشی شده است.

تین نیوز

سرپرست اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه ها و کاهش تصادفات جاده ای در مسیرهای پُر تردد درطول یکماه گذشته ۱۸۰۰ کیلومتر از جاده های مختلف ارتباطی استان خط کشی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ محمدحسن محمدزمانی، سرپرست اداره ایمنی راه و حریم اداره کل گفت: خط کشی راه ها که از مقرون به صرفه ترین نوع علائم ایمنی محسوب می شود، به طور مستقیم در دید راننده قرارگرفته و با وی حس نزدیک و متقابل برقرار می کند. خط کشی در راهها بخصوص در هوای مه آلود و شب نقش موثری در ارتقاء ایمنی،تعیین کننده حد و مرز مسیرهای عبوری و... را دارد و با توجه به افزایش ایمنی در محورهای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی، عملیات خط کشی در راههای شریانی و اصلی به صورت سه خطه است.

محمدزمانی ادامه داد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، در مقاطعی از محورهای استان اجرا می شود.

وی افزود: این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راه ها، رفع نقاط حادثه خیز، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جداکننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راه های ارتباطی زیر پوشش را به طور ویژه انجام می دهند.

سرپرست اداره ایمنی راه و حریم اداره کل با اشاره به ارتقاء ایمنی محورهای مواصلاتی از ابتدای سال جاری گفت: عملیات خط کشی و احیای خط ۱۸۰۰ کیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستایی استان اصفهان با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال در شهرستانهای سمیرم، نائین، اردستان، لنجان و کاشان به اتمام رسیده است.

محمدزمانی افزود: در طی یکماه گذشته  ۱۸۰۰ کیلومتر از راههای استان خط کشی شده است و این عملیات تا پایان سال جاری در صورت مساعد بودن شرایط جوی نیز ادامه خواهد داشت.

وی در پایان یادآور شد: خط کشی محور شهرستانهای خور، گلپایگان و آران و بیدگل به طول ۹۰۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال آغاز شده است.

گفتنی است اصفهان دارای ۱۱۶۸۴کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.