| کد خبر: 262991 |

ثبت ۱۶۶ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان

رییس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری، از مجموع ۱۴۴ سامانه تردد شماری فعال در راه های استان بیش از ۱۶۶ میلیون وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان اصفهان مشاهده شده است.

تین نیوز

رییس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری، از مجموع ۱۴۴ سامانه تردد شماری فعال در راه های استان بیش از ۱۶۶ میلیون وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان اصفهان مشاهده شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ مریم تاکی اظهار کرد: با جمع بندی اطلاعات تردد ثبت شده در ۶ ماهه سال جاری توسط سامانه های پلاک خوانی و تردد شماری برخط در محورهای مواصلاتی استان، گزارش تردد و پلاکخوانی در محورهای مواصلاتی استان در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری احصا شده است.

رییس مرکز مدیریت راه های استان اصفهان افزود: متوسط تردد ساعتی به ۳۹۶ خودرو رسیده است که نسبت به مشابه ۶ ماهه سال قبل حدود ۲ درصد کاهش یافته است، و متوسط تردد روزانه وسایل نقلیه سبک نیز در ۶ ماهه سال جاری نسبت به بازه مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: مجموع تردد ثبت شده از پلاک های مشاهده شده توسط سامانه های ثبت تخلف عبور و مرور تعداد ۱۶۶میلیون و ۹۲۳هزار و ۵۲۷ خودرو مشاهده شده است. مجموع تردد خودروهای پلاک استان اصفهان در سایر استان ها تعداد ۱۹۲میلیون و  ۱۱هزار و ۱۵۸ پلاک بوده است.

تاکی بیان کرد: بیشترین تردد وسایل نقلیه در ساعت اوج در ۶ ماهه نخست سال جاری در تاریخ ۱۲ فروردین با تردد ۶هزار و ۱۲۹ خودرو در محور آزادراه کاشان – قم و کمترین تردد در تاریخ ۴ فروردین با تردد ۱۵۸ وسیله نقلیه در محور انارک - جندق بوده است.

رییس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به افزایش ۵درصدی تردد ورودی به استان و ۴درصدی تردد خروجی در نیمه اول سال جاری نسبت به بازه مشابه سال گذشته، گفت: تعداد تردد ورودی به استان در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ از  ۱۷میلیون و ۵۵۶هزار و ۷۹۲ به ۱۸میلیون و ۴۴۰هزار و ۸۷۶ تردد و خروجی از استان از  ۱۷میلیون و ۹۰۰هزار و ۳۵۶ تردد به ۱۸میلیون و ۷۲۱هزار و ۵۶۳ ثبت شده است.

وی اذعان کرد: درصد تردد ناوگان سنگین ۴۲/۱۹ درصد از کل تردد گزارش شده است که نسبت به بازه مشابه سال قبل حدود ۶درصد کاهش یافته است.  همچنین سرعت متوسط در محورهای استان در ۶ ماهه نخست امسال، ۸۸.۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است که نسبت به بازه مشابه سال قبل ۵درصد کاهش داشته است.

مریم تاکی تشریح کرد: بیشترین تردد به ترتیب در محورهای ۵ شهرستان اصفهان، لنجان، مبارکه، فلاورجان، نجف آباد و  شاهین شهر و میمه به ثبت رسیده است.بیشترین متوسط سرعت به ترتیب در محورهای ۵ شهرستان شهرضا، نطنز، فلاورجان، کاشان و گلپایگان به ثبت رسیده است.

رییس مرکز مدیریت راه های استان اصفهان گفت: بیشترین تردد به ترتیب در محورهای اصفهان-بهارستان(رفت و برگشت)  اصفهان – زرین شهر (رفت و برگشت)، اصفهان- شهرضا، آزادراه اصفهان – زرین شهر(فلاورجان) (رفت و برگشت) و شهرضا – اصفهان(سه راهی مبارکه) (رفت و برگشت)  گزارش شده است. همچنین بیشترین درصد تردد ناوگان سنگین  به ترتیب در محورهای رامشه – ابرکوه (رفت و برگشت)، خور- انارک (رفت و برگشت)، عقدا – نائین (رفت و برگشت)، دلیجان – میمه (رفت و برگشت)و انارک – نائین (رفت و برگشت) ثبت شده است.

مریم تاکی اذعان کرد: بیشترین درصد متخلف سرعت نیز در محورهای فولادشهر - دیزیچه، انارک- جندق (رفت و برگشت)، گلپایگان – دهق (خنداب) (رفت و برگشت) و داران – چادگان (رفت و برگشت) ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۴/۵۸ درصد از پلاک های مشاهده شده در استان در ۶ ماهه نخست سال جاری مربوط به تردد پلاک های بومی بوده است، تصریح کرد: پلاک های استان های تهران، فارس، چهارمحال بختیاری، یزد و کرمان به ترتیب با ۸.۵ ،۹/۶، ۷/۴، ۹/۲ و ۲ درصد بیشترین سهم تردد غیر بومی را در استان اصفهان داشته اند.

تاکی افزود: پراکنش خودروهای پلاک اصفهان به ترتیب در استانهای قم، تهران، مرکزی، فارس و چهارمحال بختیاری به ترتیب ۶/۸ ، ۵/۷، ۹/۳، ۸/۳ و۵/۳درصد می باشد.

رییس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: پلاک غیربومی در ۶ ماهه سال جاری ماندگاری بیش از ۱ روز در استان اصفهان داشته اند و سهم ماندگاری ۱ تا ۲ روز ، ۲ تا ۳ روز ، ۳ تا ۴ روز و ۴  تا ۵ روز  برای خودروهای غیر بومی به ترتیب ۹، ۶، ۴ و ۳ درصد بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.