| کد خبر: 260625 |

طراحی خط ۳ مترو اصفهان تکمیل شد

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با اشاره به تکمیل طراحی خط سه متروی این کلانشهر گفت: طراحی این خط به طول ۸.۸ کیلومتر با هشت ایستگاه انجام شده است و اگر بودجه قابل توجهی از سوی شهرداری یا دولت تزریق شود، سازمان قطار شهری آمادگی آغاز اجرای آن را دارد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با اشاره به تکمیل طراحی خط سه متروی این کلانشهر گفت: طراحی این خط به طول ۸.۸ کیلومتر با هشت ایستگاه انجام شده است و اگر بودجه قابل توجهی از سوی شهرداری یا دولت تزریق شود، سازمان قطار شهری آمادگی آغاز اجرای آن را دارد.

اولویت مدیریت شهری اصفهان تکمیل مترو است

تلاش می کنیم خط ۲ متروی اصفهان را ۵ ساله تکمیل کنیم

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا،  سیدمحسن واعظی فر امروز _چهارشنبه یکم شهریورماه_ در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه خط دو متروی اصفهان به ایستگاه طوقچی اظهار کرد: شاهد ورود دستگاه حفار به ایستگاه طوقچی به عنوان هفتمین ایستگاه خط دو هستیم.

وی افزود: رسالت سازمان قطار شهری اصفهان و حومه احداث خطوط مترو برای حمل ونقل انبوه، آسان و بدون آلودگی برای شهر است و در حال حاضر خط یک متروی اصفهان با حدود ۲۰ کیلومتر و ۲۰ ایستگاه در حال بهره برداری است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: حدود ۱۲ درصد کمبود تجهیزات در خط یک مترو داریم _ کمبود ۱۸ رام قطار که هر کدام پنج واگن دارد، موجب شده است سرفاصله آن ۱۳ دقیقه باشد، زیرا این خط طبق طرح باید ۳۲ رام داشته باشد و سرفاصله آن ۲.۵ دقیقه باشد، اما در حال حاضر ۱۴ رام قطار دارد_ که مربوط به رام قطارها است و امیدواریم بتوانیم آن را به افق سرفاصله ۲.۵ دقیقه برسانیم؛ در حال حاضر حدود ۱۲۰ هزار نفر از این خط استفاده می کنند که برآورد می کنیم با آغاز مدارس این میزان افزایش چشم گیری داشته باشد، بنابراین بار سنگینی بر دوش سازمان قرار می گیرید که تلاش کنیم تعداد رام قطارها را افزایش دهیم و سرفاصله را کمتر کنیم.

وی با اشاره به تکمیل طراحی خط سه متروی اصفهان اضافه کرد: طراحی این خط به طول ۸.۸ کیلومتر و ۸ ایستگاه انجام شده است و اگر بودجه قابل توجهی از سوی شهرداری یا دولت تزریق شود، سازمان قطار شهری آمادگی آغاز اجرای آن را دارد.

برای خط دو متروی اصفهان تاکنون ۴۷۷ هزار متر مکعب بتن ریزی انجام شده است که اگر ظرفیت هر دستگاه میکسر را شش متر مکعب در نظر بگیریم، حدود ۸۰ هزار دستگاه میکسر برای تأمین آن درگیر بوده است.

واعظی فر ادامه داد: خط دو ۲۴.۷ کیلومتر طول و ۲۳ ایستگاه دارد و در حال حاضر ۱۶ ایستگاه اولویت نخست در حال اجرا است؛ ایستگاه طوقچی هفتمین ایستگاه از جبهه شمالی است که دستگاه حفار مکانیزه پس از حدود ۶ کیلومتر حفاری بدون انحراف، نشست و مخاطره ای به اینجا رسیده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در عمق ۲۸ متری زمین و زیر تراز آب زیرزمینی هستیم، اضافه کرد: تاکنون برای ایستگاه طوقچی ۱۵ هزار متر مکعب بتن ریزی و ۶۵ هزار متر مکعب خاک برداری انجام شده است و شرکت های پیمانکار فعالیت خوبی داشتند تا قبل از رسیدن دستگاه حفار، ایستگاه آماده ورود آن باشد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری با بیان اینکه امیدواریم قبل از رسیدن دستگاه حفار، ایستگاه متروی ابن سینا نیز آماده شود، گفت: در خط دو مترو تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب خاک برداری انجام شده است که اگر ظرفیت هر کامیون کمپرسی را حدود هشت مترمکعب و طول آن را حدود هشت متر در نظر بگیریم، طول این کامیون ها از اصفهان تا بندرعباس به صورت دو باند، خواهد بود.

وی با بیان اینکه قدردان زحمات کارگران و سایر عوامل احداث مترو هستیم، اضافه کرد: برای خط دو تاکنون ۴۷۷ هزار متر مکعب بتن ریزی انجام شده که اگر ظرفیت هر دستگاه میکسر را شش متر مکعب در نظر بگیریم، حدود ۸۰ هزار دستگاه میکسر برای تأمین آن درگیر بوده است.

واعظی فر ضمن قدردانی از نیروی انتظامی و تمام دستگاه های خدماتی، اضافه کرد: احداث مترو زمان بر است و شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان برای کاری که ممکن است چندین سال بعد به سرانجام برسد، اهتمام داشتند.

وی با بیان اینکه اگر همکاری همه دستگاه ها نباشد، این کار به سرانجام نمی رسد، خاطرنشان کرد: سعی می کنیم تا اواخر سال آینده، حدفاصل ایستگاه دارک تا طوقچی را به صورت آزمایشی بهره برداری کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 2 0

    اصلا عجله نکنید وقت زیاد است و بخور بخور بسیار

  • بهنام 1 0

    بعداز15سال حالا تازه فکر اینور شهر افتادن تازه طراحی شده ؟!