| کد خبر: 260322 |

تونل خوانسار به بوئین میاندشت نقطه اتصال مرکز به غرب و جنوب غرب کشور

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: تونل خوانسار به بوئین میاندشت به عنوان نقطه اتصال مرکز به غرب و جنوب غرب کشور، تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل، نیازمند تامین منابع مالی است.

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: تونل خوانسار به بوئین میاندشت به عنوان نقطه اتصال مرکز به غرب و جنوب غرب کشور، تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل، نیازمند تامین منابع مالی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا،  بهزاد شاهسوندی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی احداث پروژه تونل خوانسار به بوئین میاندشت افزود: این پروژه به عنوان شاهراه غرب اُستان اصفهان و نقطه اتصال این منطقه به استان های خوزستان و لُرستان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی ایجاد تونل خوانسار - بویین میاندشت به عنوان شاهراه غرب استان اصفهان در ابتدا در سال ۹۲ آغاز شد اما در سال ۹۶ به دلیل مشکلات مالی متوقف شد.

شاهسوندی یادآور شد: این تونل دارای طولی برابر با ۸۸۰ متر به همراه ۱۴ کیلومتر جاده دسترسی است و تکمیل آن می تواند نقش مهمی در حمل و نقل از غرب استان اصفهان و کشور به تهران داشته باشد.

احداث تونل خوانسار به بوئین میاندشت موجب رُشد غرب استان می شود

وی ادامه داد: تکمیل تونل خوانسار به بوئین میاندشت می تواند نقش بسزایی در حمل و نقل جاده ای از غرب استان اصفهان، غرب و جنوب غرب کشور به تهران ایفا کند و احداث این تونل موجب رُشد اقتصادی غرب استان اصفهان می شود.

وی تصریح کرد: این پروژه یکی از پروژه های شاخص راهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان است که ارتباط بین شهرستان خوانسار با شهرستان بوئین میاندشت را با توجه به راه سخت گذر موجود، تسهیل می بخشد.

وی یادآور شد: وجود گردنه های کوهستانی با شیب زیاد در مسیر خوانسار به بوئین میاندشت در سال های گذشته موجب ایجاد خسارات جانی فراوان شده است و علاوه بر آن، در زمستان ها با بارش برف شدید شاهد بسته شدن این جاده و بُروز اختلال عبور و مرور در این محور هستیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: در فصل تابستان به علت شیب تُند این مسیر شاهد کُندی در آمد و شُد خودروها هستیم که فشار زیادی به ترافیک ماشین های عبوری از این جاده وارد می کند و با اتمام این تونل، مردم دیگر ناچار به تردد از گردنه خطرناک این مسیر نخواهند بود.

وی گفت: تمامی این موارد و مشکلاتی از این قبیل از جمله دلایل توجیهی احداث راه و تونل خوانسار بوده که تکمیل آن موجب کوتاه شدن مسیر خوانسار به بویین میاندشت و رُشد اقتصادی منطقه می شود.

تامین اعتبار تونل خوانسار به بوئین میاندشت از طریق استفاده از تسهیلات ماده ۵۶

شاهسوندی اظهارداشت: پیگیری هایی برای تامین اعتبار از طریق استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ شده است که در صورت موافقت بانک عامل، اجرا و تکمیل این پروژه در اولویت این اداره کل قرار می گیرد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین به اصلاح تقاطع غیر همسطح ورودی شهر بوئین و میاندشت اشاره کرد و گفت: این تقاطع یکی از پروژه های مهم در غرب استان و یکی از نقاط حادثه خیز است که در سال جاری مطالعات آن انجام شده و فرآیند برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

شاهسوندی با بیان اینکه رفع نقاط حادثه خیز نقطه ای و موردی عموما توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان انجام می شود، عنوان کرد: ولی در مسیرهایی که به صورت بزرگراهی در دستور کار این اداره کل قرار دارند تمامی تقاطع های مسیر چه به صورت همسطح، غیر همسطح، رفع شیب های خطرناک افقی و قائم مرتفع می شوند.

شهرستان خوانسار با ۳۲ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری غرب اُستان اصفهان قرار دارد.

نزدیک به یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر از راه های استان اصفهان مستعد تبدیل وضعیت هستند

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: طبق مطالعات صورت گرفته حدود یکهزار و ۷۶۷ کیلومتر از راه های اصلی و فرعی استان اصفهان مستعد ارتقا و تبدیل وضعیت از فرعی به اصلی و از اصلی به بزرگراهی هستند.

وی ادامه داد: افزون بر ۱۰ درصد حمل و نقل جاده ای کشور از استان اصفهان عبور می کند و این استان بین پنج استان شاخص کشور در حوزه راه قرار داشته و جایگاه ویژه ای در حوزه راهسازی در کشور دارد.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه استان اصفهان که با ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع مساحت و همسایگی با ۹ استان کشور از ارکان اصلی کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور محسوب می شود، ساخت و ارتقاء راه های اُستان اصفهان در اولویت است.

وی تصریح کرد: براساس مطالعات معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان افزون بر یک هزار و ۷۶۷ کیلومتر از راه های اصلی و فرعی اُستان مستعد ارتقاء از فرعی به اصلی و از اصلی به بزرگراهی است.

شاهسوندی خاطرنشان کرد: محورهای استان در مطالعات ترافیکی به سه سطح دسته بندی شده اند که سطح یک حدود ۴۲۲ کیلومتر، سطح دو، یک هزار و ۲۸ کیلومتر و سطح سه، ۳۱۶ کیلومتر است و باید با یک سطح سرویس بالاتر ارتقاء یابند و در استان در حدود ۸۵ درصد راه های برون استانی به صورت بزرگراهی و آزاد راهی ساخته شده اند.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان در زمینه حمل کالا سهم ۱۰ درصدی از کل کشور را به خود اختصاص داده است و رُتبه نخست کشور در مجموع تناژ حمل شده را در اختیار دارد.

این استان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه نخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ممسن 1 0

    آقایون حرف زیاد میزنن.
    هیچ توجهی به منطقه بویین میاندشت ندارن . تا الان کلی آدم تو این گردنه کشته شده اما باند مدیران جلوی پروژه وایساده وگرنه تونل یک کیلومتری مگه چقدر بودجه میخواد.

  • مجید 0 0

    بابابسته دیگه اینقدر جوک خنده دار تعریف نکنید من از بچگی تا الان که دوتا بچه دارم شما دارین تونل میزنین هنوزم کارداره ایشالا نوه من از این تونل استفاده میکنه