| کد خبر: 257628 |

سرپرست اداره فنی و امور مهندسن مشاور راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

انعقاد ۷ قرارداد مطالعاتی برای توسعه راه‌ های استان اصفهان

سرپرست اداره فنی و امور مهندسن مشاور راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به آغاز مطالعات هفت طرح حوزه راهسازی استان، گفت: در راستای چشم انداز توسعه راه های استان اصفهان در سال جاری، دو قرارداد مطالعات راه ها منعقد و پنج قرارداد دیگر در دست اقدام است.

تین نیوز

سرپرست اداره فنی و امور مهندسن مشاور راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به آغاز مطالعات هفت طرح حوزه راهسازی استان، گفت: در راستای چشم انداز توسعه راه های استان اصفهان در سال جاری، دو قرارداد مطالعات راه ها منعقد و پنج قرارداد دیگر در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ جواد قاسمی سرپرست اداره فنی و امور مهندسن مشاور راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون با توجه به اعتبارات تخصیص یافته از محل تملک دارایی های شهرستان ها و اعتبارات استانی، پنج قرارداد مطالعات طرح های راهسازی در شهرستان های فریدونشهر، جرقویه، مبارکه، خمینی شهر و چادگان با مشاورین ذیصلاح در حال انعقاد است.  

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی دو قرارداد دیگر نیز برای مطالعات راهها در شهرستان های تیران و کرون و بویین و میاندشت منعقد شده است، گفت: براین اساس با توجه به قراردادهای در حال انعقاد و منعقده، انجام مطالعات مرحله اول و دوم طرح های حوزه راهسازی آغاز شده است.  

سرپرست اداره فنی و امور مهندسن مشاور راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: این طرح ها شامل احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر بویین میاندشت، احداث باند دوم محور دیزیچه- زرین شهر ، جاده پیست اسکی شهر فریدونشهر ، احداث باند دوم محور حسن آباد- رامشه، ساماندهی و احداث باند دوم سه راهی اسکندری- رزوه، احداث باند دوم سه راهی افجان به سمت دهق، احداث تقاطع غیرهمسطح کمربندی خمینی شهر با محور جهاد آباد، است.  

وی با بیان اینکه در سال جاری با اخذ مجوزات لازم از ارگان های ذیربط از جمله محیط زیست، پدافند غیرعامل، منابع طبیعی، سازمان برنامه و بودجه و ... شاهد تکمیل و اخذ ماده ۲۳ آنها خواهیم بود. خاطرنشان کرد: انجام مطالعات طرح های مورد اشاره در راستای چشم انداز ترسیم شده توسعه راه های استان بوده و به لطف خدا بزودی قراردادهای متعددی در این حوزه منعقد می شود.  

گفتنی است، اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان هرساله براساس عملکرد سالانه، احداث راه در سال پیش رو را پیش بینی میکند و مطابق با پیش بینی صورت گرفته ساخت آن محورها را در دستور کار قرار می دهد.  

در فرآیند راهسازی براساس فراخوانِ این اداره کل، انتخاب مهندس مشاور مجرب از میان مهندسان مشاوری که ارزیابی های فنی و کیفی آن ها صورت گرفته و در فرآیند مناقصه شرکت کردند انجام و کار مطالعات آغاز می شود.  

در مطالعات راهسازی پارامترهای اقتصادی، خدمات دهی، محل عبور، الزامات زیست محیطی و پدافند غیر عامل مورد توجه است و پس از اتمام مطالعات یک پروژه، بررسی های لازم توسط اداره کل راه و شهرسازی استان انجام و در صورت تصویب طرح، اعتبارات و اخذ مجوز لازم پیگیری و نهایتاً فرآیند انتخاب پیمانکار و عملیات اجرایی محور شروع می شود.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    کاش این جاده بهارستان به اصفهان و بالعکس هم فکری اساسی بحالش میشد.تردد کامیونها خیلی خطرناکه