| کد خبر: 253383 |

امضای تفاهم نامه فناوری حمل ونقل بین شهرداری های اصفهان و مشهد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: تفاهم نامه همکاری در حوزه فناوری حمل ونقل بین شهرداری های اصفهان و مشهد منعقد شد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: تفاهم نامه همکاری در حوزه فناوری حمل ونقل بین شهرداری های اصفهان و مشهد منعقد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حسین حق شناس با اعلام این خبر گفت: تفاهم نامه همکاری در حوزه فناوری حمل و نقل در نشست معاونین و مدیران حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان و مشهد میان این دو شهرداری منعقد شد.

او افزود: در این نشست پیشنهاد شد که به منظور تبادل تجربیات، «کمیته هماهنگ کننده کلان شهرها» راه اندازی و همچنین زمینه ای فراهم شود تا شهروندان اصفهانی از «اصفهان کارت» و شهروندان مشهدی از «من کارت» برای بهره مندی از حمل و نقل عمومی در هر دو شهر استفاده کنند.

حق شناس با اشاره به بازدیدهای نمایندگان دو معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری های اصفهان و مشهد از ناوگان حمل و نقل عمومی و آشنایی با معضلات ترافیکی این دو شهر گفت: وجه مشترک شهرهای مشهد و اصفهان توریستی بودن آنهاست که می تواند تجربیات ارزنده ای را در حوزه گردشگری در اختیار دو شهر قرار دهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، ترافیک را از مهم ترین چالش های شهر مشهد دانست و افزود: دو هزار ناوگان اتوبوسرانی، دو خط مترو و تعداد قابل توجهی تاکسی و تاکسی تلفنی و اینرنتی در شهر مشهد فعالیت دارند و به جابجایی حدود 6 میلیون مسافر در روز می پردازند.

او با بیان اینکه شهرداری مشهد اخیراً زمینه ورود حدود 100 هزار موتور برقی را به عرصه حمل و نقل عمومی شهر وارد کرده است، اعلام کرد: حدود 10 هزار شهروند مشهدی برای خرید این موتورها اقدام کرده اند. حق شناس با تأکید بر اینکه شهرداری اصفهان نیز اقدامات قابل توجهی را در راستای کاهش معضلات ترافیکی انجام داده است، گفت: پارکینگ مکانیزه و جایگاه های بنزین تک سکویی از جمله این اقدامات است.

او راه اندازی دوچرخه هوشمند در اصفهان بر اساس الگوی شهر مشهد را از پیشنهادات مطرح شده در نشست معاونین و مدیران حمل و نقل و ترافیک شهرداری های اصفهان و مشهد دانست و افزود: در پایان این دیدار تفاهم نامه فناوری حمل و نقل و ترافیک شهرداری های اصفهان و مشهد توسط شرکت مهندسی نیک اندیش اصفهان و شرکت توسعه ارتباطات ترافیک (تات) مشهد امضا شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.