معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:
زیست بوم حمل و نقل نیازمند سرمایه گذاری است
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور بر سرمایه گذاری در زیست بوم حمل و نقل کشور تاکید کرد.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور بر سرمایه گذاری در زیست بوم حمل و نقل کشور تاکید کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حمید رضا شهرکی در نخستین سمینار تخصصی رویکرد فناورانه در ارتقای ایمنی حمل ونقل جاده ای که باحضور رئیس دفتر مسافر و ایمنی و ترافیک و مدیر درآمد سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای،د مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان های اصفهان و قم، سایر مسئولین ستادی و نمایندگان دانشگاه ها و مجموعه های نوآور برگزار شد، اظهار کرد: ما دچار یک چالش جدی در بخش اجرا و آنچه در قالب مطالعات انجام می شود، هستیم، این موضوع را باید به عنوان چالش اصلی نظام اداری مرتفع کنیم.
وی با بیان اینکه زحمات زیادی در حوزه مطالعات و فناوری های نوین کشیده می شود، گفت: رویکرد این نشست ارتقاء فناورانه ایمنی در حمل و نقل جاده ای جدا از بحث انتقال تجارب و دانش چه در حوزه دانش آکادمیک و چه دانش شهودی است.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب، سند تحول دولت مردمی، اسناد بالادستی و سند چشم انداز جدید سازمان بر موضوع هوشمندسازی تاکید شده و سازمان در این حوزه سرمایه گذاری کرده است، البته چالش جدی عمده در سامانه های بخش حمل و نقل این است که نتوانسته ایم با یک نظام ارزشی حوزه هوشمندسازی را بر روی آن استقرار دهیم، بنابراین باید تلاش کنیم با توجه به داشته های خود و هزینه های سنگین این مهم را محقق کنیم.
وی افزود: به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات برای سیستم حمل و نقل و مشخصا موضوع ایمنی حمل و نقل در سطح جاده ها و به ویژه حمل و نقل عمومی و کاهش تصادفات و ... به عنوان تصمیم سازان و تصمیم گیران این حوزه در کاهش هزینه ها اهمیت دارد.
شهرکی ادامه داد: در سامانه های توزین در حال حرکت و کنترل سرعت، دوربین های نظارت تصویری، سامانه های مختلفی از جمله معاینه فنی، ثبت تصادفات، سامانه هوشمند بازرسی و ... سرمایه گذاری های مختلفی انجام داده ایم و اکنون یکپارچگی داده کاوی و تبدیل این اطلاعات به پروژه های اجرایی ضرورت دارد و باید به سرعت حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه امسال سازمان برای اولین بار موفق به برپایی رویداد ( TechnoTransport2022) اولین رویداد فناورانه در حوزه حمل و نقل شد، توضیح داد: 145 پژوه به این رویداد ارسال شد که با داوری 32 پروژه شاخص تعیین و در نهایت سه پروژه در بحث ایده های آزاد تقدیر شد.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: ما در این نشست ها توقع داریم طرح ها عملیاتی و شتاب دهی شوند، بنابراین در این نشست ها برخی ادارات کل منتخب شده اند که از آنها تقدیر می شود و امیدواریم جنبشی در این حوزه ایجاد شود و با توجه به سهم 90 درصدی حمل و نقل جاده ای در کشور شاهد اجرای پروژه ها باشیم.
وی تاکید کرد: تا پایان امسال چند پروژه ایمنی مورد بهره برداری نهایی و آزمایشی قرار می گیرد و یکی از موضوعات مدیریت فنی الکترونیک پروژه ها است که شرکت های حمل نقل کالا و مسافر باید قبل از سفر، ناوگان خود را مورد ارزیابی مباحث ایمنی قرار دهند همچنین پروژه های ارزیابی و توانبخشی رانندگان مبتنی بر بیوالکترونیک و شاخص های عملکردی، پایش ایمنی خودرو، اسنپ موتوری، پایانه های مجازی و ... یکی از شاخص های برتر ما بوده است.
شهرکی بزرگترین جفا در حق سامانه هوشمند تردد ناوگان، نظارتی معرفی کردن آن است، گفت: به طور قطع این سامانه با قدرت حاکمیت مدیریت می شود و این پسندیده موضوع در قالب فناوری نوین نیست، بنابراین اگرچه تکلیف قانونی است که سوخت را براساس پیمایش تحویل حمل و نقل دهیم، اما در کنار آن بحث مدیریت ناوگان عمومی خدمات به مالکان، مسافران، تجار، صاحبان کالا و .. اهمیت دارد.
وی اظهار کرد: استفاده از داده های این سامانه و داده کاوی یکی از مباحث جدی است و همچنین هدایت و خروجی این داده های می تواند رویکردی موثری داشته باشد، از سوی دیگر تهیه شناسنامه رفتاری و عملکردی راننده، ناوگان و شرکت مسافربری و یا حمل و نقل را باید داشه باشیم تا پایه اساسی حوادث جاده ای را مورد بررسی قرار دهیم.
وی تصریح کرد: اکنون در زیست بوم حمل و نقل به دلیل تحریم ها و ... دچار مسایل و مشکلات اقتصادی شده است، بنابراین موضوع توسعه و سرمایه گذاری های جدید اهمیت دارد و همچنین موضوع بعدی استفاده بهینه از سرمایه ها است.
شهرکی گفت: در حال حاضر 14 هزار دستگاه اتوبوس، 28 هزار دستگاه مینی بوس، 37 هزار دستگاه سواری و 387 هزار کامیون در اختیار ماست که باید بهینه نگه داریم، به همین دلیل منابع تبصره 18 را به موضوع بهسازی ناوگان مسافری اختصاص داده ایم و موضوع رانندگی اقتنصادی باید مورد توجه مدیران حمل و نقل قرار گیرد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.