| کد خبر: 251036 |

اتصال شاهین‌ شهر به بهارستان با توسعه خط یک متروی اصفهان

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: توسعه خط یک متروی این کلان شهر تا میدان استقلال به طول ۵.۵ کیلومتر و با پنج ایستگاه پیش رفته است، همچنین جهت انعقاد قراردادی برای احداث ایستگاه مقابل سپاهان شهر، با مشاور در حال مذاکره هستیم که با این اقدام خط یک مترو از بهارستان تا شاهین شهر ادامه می یابد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: توسعه خط یک متروی این کلان شهر تا میدان استقلال به طول ۵.۵ کیلومتر و با پنج ایستگاه پیش رفته است، همچنین جهت انعقاد قراردادی برای احداث ایستگاه مقابل سپاهان شهر، با مشاور در حال مذاکره هستیم که با این اقدام خط یک مترو از بهارستان تا شاهین شهر ادامه می یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، سیدمحسن واعظی فر  با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای احداث پروژه متروی اصفهان اظهار کرد: حداکثر تا دوازدهم بهمن ماه سال جاری TBM غربی که از ایستگاه شهید حجازی حفاری را آغاز کرده است، پس از عبور از ایستگاه شهید خرازی و کاشانی به ایستگاه خلجا می رسد تا پس از وقفه کوتاه برای اورهال، به ایستگاه امام حسین (ع) برسد.

وی افزود: این اقدام تا اوایل بهمن ماه انجام می شود، لذا قرارداد ۵۹۴ میلیون یورویی در شورای اقتصاد تأیید شد و پس از آن مراحل تأیید قیمت در برنامه و بودجه قرار می گیرد اما هنوز مجوز لازم در اختیار ما قرار نگرفته است، با این حال به دنبال دریافت هرچه سریع تر مجوز و اجرای حکم آن هستیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان ادامه داد: از قسمت شمال نیز دو دستگاه TBM از سمت دارک حرکت کرده و وارد ایستگاه شاهد شده است، همچنین دستگاه دوم نیز قبل از سال جدید وارد ایستگاه شاهد خواهد شد.

وی افزود: فعالیت های عمرانی در سه ایستگاه حافظ (نقش جهان)، امام علی (ع) و ابن سینا از ۱۶ ایستگاه مرحله اول احداث خط دو مترو که جزو آخرین ایستگاه های ما بود در حال انجام است و طبق روال پیش می رود، اما در بعضی موارد تملک دسترسی ها به دلیل موضوعات اجتماعی و جلب رضایتمندی کسبه با تأخیر مواجه شد.

واعظی فر تصریح کرد: مراحل انعقاد قرارداد در شورای سازمان به ریاست استاندار و با دستور شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر برای توسعه خط یک مترو تا میدان استقلال به طول ۵.۵ کیلومتر و با پنج ایستگاه پیش رفته است و در حال حاضر در آخرین مرحله توافقات هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تأمین هزینه توسعه خط یک مترو بر اساس توافقات ۲۰ درصد نقد و ۸۰ درصد ملک و معوضات است که در این رابطه معاونت مالی و اقتصادی شهرداری اقدام می کند، لذا پیمانکار این طرح مشخص است و سعی می کنیم روند احداث آن تا پایان سال کلید بخورد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان تصریح کرد: خط یک مترو به میدان استقلال متصل می شود، از طرفی نیز شهرداری شاهین شهر ساخت مترو را آغاز کرده است تا این دو خط به هم متصل شود، همچنین جهت انعقاد قراردادی برای احداث ایستگاه در ورودی سپاهان شهر، با مشاور در حال مذاکره هستیم.

وی با اشاره به توسعه خط یک متروی اصفهان از بهارستان تا شاهین شهر افزود: مراحل احداث ایستگاه سپاهان شهر در قالب قراردادهای شرکت سازمان عمران انجام شده است، اما در ادامه تصمیم به ورود سازمان قطار شهری شد که در حال حاضر با حضور مشاور پیش می رویم، لذا قرارداد مشاور نیز بسته می شود و سال آینده اجرای مترو بهارستان در دستور کار قطار شهری قرار خواهد گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    خواهشا در افتتاح مترو شاهین شهر اصفهان زودتر اقدام شود