| کد خبر: 250739 |

خط یک متروی اصفهان توسعه می‌یابد

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: توسعه خط یک متروی این کلان شهر تا مقابل در ورودی دانشگاه صنعتی اصفهان به طول ۵.۵ کیلومتر با پنج ایستگاه ادامه می یابد و در ادامه به خط شاهین شهر با طول حدودی ۱۴.۵ کیلومتر متصل خواهد شد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: توسعه خط یک متروی این کلان شهر تا مقابل در ورودی دانشگاه صنعتی اصفهان به طول ۵.۵ کیلومتر با پنج ایستگاه ادامه می یابد و در ادامه به خط شاهین شهر با طول حدودی ۱۴.۵ کیلومتر متصل خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، سیدمحسن واعظی اظهار کرد: به تازگی و پس از دستور استاندار اصفهان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان مقرر شد توسعه خط یک مترو که از محله عاشق آباد در خیابان امام خمینی (ره) آغاز و به میدان استقلال ختم می شود تا مقابل در ورودی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه یابد، لذا این مسیر که به طول ۵.۵ کیلومتر است با پنج ایستگاه به عنوان توسعه خط یک مترو در نظر گرفته شده است و در ادامه به خط شاهین شهر با طول حدودی ۱۴.۵ کیلومتر متصل خواهد شد.

قطارهای حومه ای در کلانشهرهای اصفهان و مشهد راه اندازی می شوند

وی افزود: شهرداری شاهین شهر از طرف مقابل جهت احداث مترو اقدام کرده است و سازمان قطار شهری اصفهان نیز از سمت اصفهان به دستور شورای سازمان که متشکل از استاندار، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار است، توسعه خط یک مترو را در دستور کار قرار داده و طبق برآورد انجام شده اقدام به برگزاری مناقصه شد. درحال حاضر نحوه پرداخت منابع مالی نزد معاونت مالی و اقتصادی شهرداری است و تلاش می شود تا پایان سال قرارداد اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با اشاره به روند مطلوب انجام عملیات حفاری خط دو متروی این کلان شهر ادامه داد: تا دوازدهم بهمن ماه سال جاری دستگاه tbm که از ایستگاه خیابان کاشانی آغاز به کار کرده است وارد ایستگاه خلجا خواهد شد لذا به دنبال آماده سازی شرایط هستیم که به خوبی دستگاه حفار وارد این ایستگاه شود.

وی ادامه داد: دستگاه TBM پس از ورود به ایستگاه خلجا طی چند هفته اورهال می شود و سپس به طرف ایستگاه امام حسین (ع) حرکت خواهد کرد که امیدواریم این اقدامات طبق برنامه ریزی انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.