| کد خبر: 248159 |

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان مطرح کرد:

دمونتاژ دستگاه های حفار خط ۲ مترو در ایستگاه ابن سینا

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: عملیات اجرایی خط دو متروی اصفهان طبق برنامه پیش رفته است و دو دستگاه TBM تونل های جبهه شمالی این خط، پس از دمونتاژ از ایستگاه ابن سینا خارج می شود.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: عملیات اجرایی خط دو متروی اصفهان طبق برنامه پیش رفته است و دو دستگاه TBM تونل های جبهه شمالی این خط، پس از دمونتاژ از ایستگاه ابن سینا خارج می شود.

به گزارش تین نیوز، سیدمحسن واعظی فر اظهار کرد: برای پروژه متروی اصفهان سه خط پیش بینی شده است که خط یک آن به طول حدود ۲۲ کیلومتر از ایستگاه قدس واقع در خیابان امام خمینی (ره) تا ایستگاه دفاع مقدس در نزدیکی پایانه صفه با ۲۰ ایستگاه به بهره برداری رسیده است و ظرفیت جابه جایی حدود یک صد هزار مسافر را در روز دارد.

وی با اشاره به احداث خط دو متروی اصفهان، گفت: این خط به طول ۲۴.۷ کیلومتر از شمال زینبیه و محله دارک آغاز شده است و به میدان شهدای خمینی شهر ختم می شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه برای خط دو متروی این کلان شهر ۲۳ ایستگاه پیش بینی شده است که اولویت اجرا در این خط، ۱۶ ایستگاه است، خاطرنشان کرد: فاز نخست احداث خط دو از دارک تا خیابان کهندژ در حال اجرا است و عملیات حفاری آن از دو جبهه کاری شمال و غرب همزمان در حال انجام است.

وی با اشاره به ورود دستگاه حفار مکانیزه TBM به ایستگاه شاهد در مسیر خط دو متروی اصفهان، خاطرنشان کرد: ایستگاه شاهد، پنجمین ایستگاهی است که دستگاه حفار از سمت شمال شرق (دارک) بدون خطا وارد آن شد که این موفقیت را مرهون تلاش کارگران و مهندسان هستیم.

واعظی فر با اشاره به فعالیت دستگاه TBM از جبهه غرب، اضافه کرد: عملیات حفاری با استفاده از یک دستگاه حفار مکانیزه به قطر ۹.۵ متر از ایستگاه شهید حجازی واقع در خیابان کهندژ آغاز شد و پس از عبور از بزرگراه شهید خرازی به ایستگاه شهید خرازی در خیابان صاحب روضات رسید؛ در ماه های گذشته این دستگاه وارد ایستگاه کاشانی شده و در حال حاضر نیز عملیات حفاری در ایستگاه خلجا در حال انجام است.

وی گفت: عملیات اجرایی خط دو متروی اصفهان طبق برنامه پیش رفته است و دو دستگاه TBM پس از دمونتاژ، از ایستگاه ابن سینا خارج می شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه هزینه های احداث مترو بسیار زیاد است، افزود: تأمین منابع مالی این پروژه بسیار سخت است، اما مدیریت شهری تمام تلاش خود را برای تأمین آن به کار گرفته است که جای قدردانی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.