| کد خبر: 249212 |

احداث ۱۷۹ کیلومتر باند دوم راه‌ های استان اصفهان

امسال در سطح استان احداث ۱۷۹ کیلومتر باند دوم در دستور کار است.

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: امسال در سطح استان احداث ۱۷۹ کیلومتر باند دوم در دستور کار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان یکی از استان های مرکزی کشور بوده وبا ۹ استان همجوار ارتباط دارد، لذا ارتباط دهنده کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشوراست و از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی حائز اهمیت است.  

وی با بیان اینکه حدود یک هزار و ۷۶۷ کیلومتر از راه های سطح استان نیاز به ارتقا و تبدیل به یک درجه بالاتر دارند، اذعان داشت: براساس اولویت بندی های به عمل آمده ۴۲۳ کیلومتر ازاین راه ها در اولویت نخست بوده که نیاز به اقدام در سال های پیش رو دارد، یک هزار و ۲۸ کیلومتر در اولویت درجه دو و ۳۱۶ کیلومتر در اولویت درجه سه است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر در اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ۲۷ قرارداد فعال در حوزه مهندسی و ساخت وجود دارد گفت: این قراردادها در راستای احداث باند دوم و تکمیل تقاطع غیر همسطح در قالب رفع نقاط حادثه خیز بوده و مجموع کل قراردادهایی که در حال حاضر اجرایی هستند حدود ۴۷۴.۴ میلیارد تومان است.  

وی اذعان داشت: در قالب این قراردادها ۱۷۹ کیلومتر احداث باند دوم و حذف 6 نقطه حادثه خیز توسط تقاطع های غیرهمسطحی که در سطح استان در دست اجرا هستند در دستور کار قرار دارد.  

شاهسوندی در خصوص فرآیند شروع پروژه های راهسازی بیان داشت: برای آغاز پروژه های راهسازی ابتدا مبحث مطالعات آن پس از انجام فرآیند انتخاب مشاور صورت می پذیرد و بعد از آنکه مطالعات و نقشه ها آماده شد جهت اخذ مجوز ماده ۲۳ و ردیف اعتباری براساس پروژه مربوطه به تهران و یا سازمان برنامه و بودجه ارسال می شود.   

وی ادامه داد: پس از آنکه ردیف اعتباری پروژه مشخص شد فرآیند برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار انجام می پذیرد.  

در حال حاضر در سطح استان اصفهان ۴۸۰ کیلومترآزادراه، بیش از دو هزار کیلومتر بزرگراه، دو هزار و ۲۴۵ کیلومتر راه های اصلی، یکهزار و ۸۵ کیلومتر راه های فرعی و حدود پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر راههای روستایی موجود است.  

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ب 0 0

    سلام
    جاده مجلسی از بروجن به مبارکه همه مسیر شده دست انداز بد بیست ملیون فنر شکندم خدا لنعتون کنه با ای جادهاتون

  • آیت پورغلامی 0 0

    کاش مسولیت گیلان هم یه کم یادمیگرفتن از زیرساخت و عمرانی اصفحان را