| کد خبر: 249208 |

راه آهن اردبیل برای تکمیل نگاه ملی دولت را کم دارد

بعد از گذشت ۲ دهه از آغاز احداث راه آهن اردبیل- میانه، مسئولان هر روز برای تکمیل این پروژه وعده جدید می دهند، در حالیکه راه اندازی آن به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

تین نیوز

بعد از گذشت ۲ دهه از آغاز احداث راه آهن اردبیل- میانه، مسئولان هر روز برای تکمیل این پروژه وعده جدید می دهند، در حالیکه راه اندازی آن به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش تین نیوز ، در حالی که راه آهن اردبیل- میانه به گفته مسئولان با پیشرفت ۸۷ درصدی روبه روست، در مراحل تکمیل خود به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این در حالی است که پروژه در ۲ طرف ریل گذاری شده است اما مراحل سخت و پیچیده این پروژه که شامل تونل ها و پل های خاص است، هنوز به شکل کامل آماده بهره برداری نشده و حتی در تعدادی از این تونل ها حفاری های پیچیده و طولانی باقی مانده است.

تاریخچه پروژه راه آهن اردبیل- میانه که از پروژه های رها شده کشور محسوب می شود، دارای فراز و نشیب خاصی است که نشان می دهد مسئولان تنها در این ۲ دهه از نماینده تا مدیر اجرایی وعده داده اند و هیچ یک از این وعده ها و روزشمارها برای افتتاح راه آهن اردبیل- میانه به سرانجام نرسیده است.

در تازه ترین بازدیدی که معاون وزیر راه و نمایندگان اردبیل در مجلس و استاندار اردبیل از خط ریلی اردبیل- میانه داشتند، باز هم پای وعده های جدید به میان آمد که گفته شده در اوایل سال آینده این پروژه ریلی به بهره براری خواهد رسید.

در حالی که معلوم نیست در این اوضاع و شرایط مالی کشور قرار است از کجا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار آن هم در پایان فصل کاری منطقه برای این پروژه تزریق شود تا علاج بخش راه آهن اردبیل- میانه باشد.

راه آهن اردبیل برای تکمیل نگاه ملی دولت را کم دارد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در خصوص راه آهن اردبیل به خبرنگار مهر گفت: در کنار تأمین ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی، قرار است بانک عامل نیز به تعهدات کامل خود عمل کند و از محل مصوبات سفر ۲۴۰ میلیارد تومان به این پروژه پرداخت شود.

صدیف بدری از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان اردبیل و تخصیص اعتباراتی مناسب برای راه آهن اردبیل خبر داد و تصریح کرد: انتظار می رود با نگاه ملی به پروژه ریلی اردبیل ، سال آینده وعده مسئولان شکل عملیاتی و اجرایی به خود بگیرد.

وی گفت: اولویت اصلی ما بهره برداری از پروژه های زیرساختی استان به ویژه راه، راه آهن و توسعه حمل و نقل هوایی است و قطعاً در این زمینه اصلی ترین رویکرد تکمیل و بهره برداری راه آهن اردبیل- میانه است و اتصال آن به شمال استان اردبیل نیز جز پیگیری های اصلی است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش خود برای برقراری پروازهای شبانه و اول صبح فرودگاه اردبیل افزود: برنامه ریزی و تلاش ما بر این است تا با اتصال راه آهن به مغان ایمنی ترددها را در تکمیل کریدور ریلی شمال به جنوب شاهد باشیم.

چشم انتظار گشایش در حوزه راه هستیم

دیگر نماینده مردم اردبیل در مجلس نیز به مجوز دولت از مقام معظم رهبری برای تخصیص ۳۰ درصد منابع نفتی کشور به صندوق توسعه ملی و ۱۰ درصد برای طرح های عمرانی و اشتغال خبر داد و خاطرنشان کرد: با این روند امیدواریم بخش عظیمی از گشایش ها در کشور در حوزه راه و مسکن انجام شود.

علی نیکزاد تعریض محور اردبیل- سرچم، تکمیل راه آهن اردبیل- میانه و توسعه پروازهای فرودگاه اردبیل را جز پیگیری های هفتگی نمایندگان برشمرد و اضافه کرد: باید مسیرهای ارتباطی و زیرساخت های توسعه اردبیل تقویت شود.

راه آهن اردبیل- میانه که به یک گره ناگشودنی در سال های اخیر تبدیل شده است در دولت های مختلف با وعده های متنوعی روبه رو بود که در سال های اخیر نیز خبرهای مسرت بخشی از افتتاح آن به گوش می رسد اما مردم اردبیل همچنان چشم انتظار تکمیل این پروژه و شنیدن سوت قطار هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    بعد از گذشت دو ماه از آغاز احداث راه آهن؟!
    بابا این طرح الان بیش از دو سال است شروع شده است.