| کد خبر: 242507 |

نایب رئیس شورای شهر اصفهان:

◄ تکمیل خط دو قطار شهری تا چهار سال آینده

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تکمیل خط دوم قطار شهری تا چهار سال آینده، گفت: به منظور تامین تجهیزات خط دوم قطار شهری قرارداد ۵۹۰ میلیون یورویی با یک شرکت داخلی منعقد شده است.

تین نیوز

ابوالفضل قربانی در یک گفت‌وگوی برخط رادیویی، اظهار کرد: در بودجه‌های قبلی دو نوع پروژه شاخص و محله‌محور تعریف شده بود که اکنون پروژه‌های منطقه‌ای نیز به این تعاریف اضافه شده است که هر کدام ردیف بودجه خاصی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، وی با اشاره به اجرای پروژه‌های محله‌محور که بخشی از آن به وظایف ذاتی شهرداری و بخش دیگر آن به درخواست‌های شهروندان مرتبط است، افزود: بودجه اختصاص یافته برای این نوع پروژه‌ها رقم بالایی نیست و می‌توان به طور مثال با ۲۰ میلیارد تومان آنها را اجرایی کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه برای پروژه‌های شاخص رقم‌های کلانی در بودجه اختصاص داده شده است، تصریح کرد: بخشی از این پروژه‌ها جنبه ملی دارد که مهم‌ترین آنها سالن اجلاس، حلقه چهارم حفاظتی و قطار شهری است.

وی با بیان اینکه در گذشته برای ساخت پروژه سالن اجلاس قراردادی منعقد و مقرر شده بود تا دولت وقت نیز کمک مالی کند، افزود: مبالغی نیز به این پروژه از سوی دولت کمک شد، اما به صورت کامل پرداخت نشد، اما اکنون دولت مجدداً قول‌هایی برای تکمیل این پروژه داده است.

قربانی با اشاره به احداث پروژه حلقه چهارم حفاظتی، ادامه داد: با توجه به اینکه این پروژه از چندین شهر می‌گذرد، کمک‌هایی به شهرهای اطراف شده است، زیرا توان مالی آن شهرها از اصفهان کمتر است.

وی اظهار کرد: پروژه حلقه حفاظتی در شش منطقه شهری اصفهان نیز واقع شده است، هر کدام از این مناطق بودجه‌هایی برای کمک به این پروژه پیش‌بینی کرده‌اند، در این راستا بخش زیادی از این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد که کمک خوبی به محیط زیست و مباحث ترافیکی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پروژه میدان امام علی (ع)، گفت: ابعاد این پروژه برای شهروندان و مسئولان ناشناخته مانده است، امسال در بودجه برای این پروژه ۸۹ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است تا بخشی از مشکلات منطقه رفع شود.

وی در خصوص اجرای خط دوم پروژه قطار شهری اصفهان، خاطرنشان کرد: در بودجه امسال بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد تومان به این پروژه برای تملک و احداث ایستگاه‌های قطار شهری اختصاص داده شده است.

قربانی ادامه داد: در پروژه خط دوم قطار شهری قرارداد ۵۹۰ میلیون یورویی با یک شرکت داخلی منعقد شده است تا تمام تجهیزات این خط را آماده کند تا مشکلاتی که برای آماده کردن و نصب تجهیزات در خط یک قطار شهری را داشتیم در خط دوم نداشته باشیم که این اتفاق در مدیریت شهر بی‌سابقه است. برای تکمیل خط یک قطار شهری نیز بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در بودجه پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های احیای چهارباغ عباسی، ساماندهی خیابان‌های عالم آرا، شیخ بهایی، کوالالامپور و گذر جهان‌آرا و احیای محور میدان امام حسین (ع) تا میدان امام خمینی (ره) از جمله اقداماتی است که در سال جاری انجام می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به احداث پروژه کمربند شمال اصفهان، گفت: کمربندی از سوی خوراسگان به بزرگراه‌های شهیدان آقابابایی و چمران متصل می‌شود که می‌تواند بار ترافیک خیابان جی را کاهش دهد.

وی در خصوص اقدامات مدیریت شهری در مجموعه تخت فولاد، اضافه کرد: پروژه‌های مختلفی در آرامستان تخت فولاد انجام می‌شود که می‌تواند این مجموعه را به محور زیارتی _ تاریخی تبدیل کند.

قربانی با اشاره به توسعه اتوبوس‌های تندرو و برقی در شهر اصفهان، گفت: امسال ۱۷۷ اتوبوس به جمع ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان افزوده می‌شود و هر چند در گذشته تعداد ناوگان اتوبوسرانی در شهر بیشتر از این تعداد بوده است، اما ورود اتوبوس‌های جدید می‌تواند تحول چشمگیری را به همراه داشته باشد.

وی افزود: اقدامات مقدماتی برای ورود اتوبوس‌های برقی به شهر انجام شده است که امیدوارم امسال شاهد فعالیت این اتوبوس‌ها در سطح شهر باشیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از احداث تئاتر شهر در چهارباغ عباسی خبر داد و گفت: این پروژه به صورت مشارکتی انجام خواهد شد، اما در بودجه شهر نیز رقمی برای آن دیده شده است.

وی در خصوص خرید پساب و استفاده از آب خاکستری برای زنده نگه‌داشتن فضای سبز اصفهان، خاطرنشان کرد: اگر همین فضای سبز نیز از اصفهان گرفته شود، دیگر چیزی برای استفاده شهروندان وجود ندارد، بنابراین درصدد هستیم سرانه فضای سبز شهروندان را افزایش دهیم.

قربانی با بیان اینکه توسعه حمل‌ونقل عمومی و توجه به مسائل زیست محیطی از اولویت‌های مدیریت شهر است، گفت: تسریع در انجام امور مردم در بخش اداری و به ویژه دریافت پروانه در شهرداری‌ها در مدت زمان کوتاه دغدغه مدیریت شهری است، در این راستا تا پایان خرداد امسال تمام بخش‌های صدور پروانه ساختمانی در شهر مکانیزه خواهد شد.

وی به جابه‌جایی پایانه کاوه اشاره کرد و گفت: این موضوع از دیرباز مطرح بوده است و زمینی نیز برای این کار مشخص شده است، اما در ادامه مشکلاتی برای آن زمین به وجود آمد که جابه‌جایی را با تأخیر روبرو کرد. اقدامات مقدماتی برای انتقال پایانه زاینده رود انجام و زمینی نیز سمت یزدآباد انتهای مسیر خط اتوبوس‌های تندرو در نظر گرفته شده است که امیدوارم این جابه‌جایی سرعت یابد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه ایجاد تراموا در شهر نیاز به مطالعاتی دقیق دارد، اظهار کرد: اکنون گونه‌های دیگر حمل‌ونقل پاک مثل اتوبوس‌های تندرو وجود دارد که با هزینه کمتر و بازدهی بیشتر می‌تواند جایگزین تراموا باشد و البته باید انواع حمل‌ونقل عمومی پاک در شهر ایجاد شود تا بر یکدیگر هم‌پوشانی داشته باشد.

وی در خصوص پارک حاشیه‌ای در شهر، اضافه کرد: طرح کارت پارک ساعتی در شهر مانند گذشته انجام نمی‌شود، بلکه با استفاده از امکانات الکترونیکی هر خودرویی که در حاشیه خیابان پارک شود با استفاده از دوربین سیار اطلاعاتش ثبت خواهد شد و هزینه این پارک در زمان دریافت عوارض از شهروندان گرفته می‌شود.

قربانی با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری در ارتباط با زاینده‌رود مسئولیت مستقیمی ندارند، اما به واسطه آن که نمایندگان مردم هستند مطالبات آنها را درباره زاینده‌رود پیگیری می‌کنند، گفت: سفر رئیس‌جمهور به اصفهان در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود و مهم‌ترین موضوعی که در این سفر مطرح خواهیم کرد زاینده‌رود است. بسیاری از مشکلاتی که اکنون شاهد آن هستیم از جمله فرونشست در شمال اصفهان به دلیل جاری نبودن آب در زاینده‌رود است و دغدغه پایداری و جریان آب در این رودخانه را از سرچشمه تا تالاب در طول سال داریم.

وی با اشاره به بودجه ۱۴۰۱ شهرداری، تصریح کرد: بودجه امسال شهرداری اصفهان ۱۳ هزار میلیارد تومان است که امیدواریم منجر به بهبود وضعیت شهر اصفهان و ارتقای کیفی و کمی زندگی شهروندان شود، همچنین امیدوارم تا سال آینده بخشی از خط دوم قطار شهری از خیابان کهندژ تا میدان امام حسین (ع) را تکمیل کنیم و در اختیار شهروندان قرار دهیم و کل پروژه خط دوم قطار شهری را ظرف چهار سال آینده به مردم اصفهان تقدیم کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر با بیان اینکه پیشنهادات و راهنمایی‌های شهروندان مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر را یاری می‌کند، افزود: در اتاق تمام اعضای شورای اسلامی شهر به روی شهروندان باز است و کمیته نظارتی هر یکشنبه در مناطق تشکیل می‌شود تا شهروندان بتوانند برای مطرح کردن مشکلات خود مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه خلافی در مجموعه شهرداری آن را با اعضای شورای اسلامی شهر در میان بگذارند به ویژه با توجه به اینکه دلالی و واسطه‌گری در شهرداری مشکلاتی را برای شهر و شهروندان ایجاد کرده است، تلاش می‌کنیم این مشکل را برطرف کنیم.‌

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.