| کد خبر: 236106 |

◄ مجموع قراردادهای راهسازی اصفهان حدود ۵۱۳ میلیارد تومان است

تاکنون ۲۸۵ میلیارد تومان هزینه کرده ایم و پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ کیلومتر از محورها به صورت چهارخطه زیر ترافیک برود.

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه مجموع قراردادهای حوزه راهسازی استان حدود ۵۱۳ میلیارد تومان است، گفت: تاکنون ۲۸۵ میلیارد تومان هزینه کرده ایم و پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ کیلومتر از محورها به صورت چهارخطه زیر ترافیک برود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بهزاد شاهسوندی امروز (شنبه-۲۴ مهرماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در بحث راه های اصفهان، موضوع حفظ و نگهداری راه های استان به عنوان استان مرکزی کشور بسیار حایز اهمیت است.

وی با بیان اینکه اصفهان با ۹ استان همجوار کشور، همسایه و در کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب قرار دارد، گفت: با توجه به این ویژگی و ترافیک استان و تعداد خودروهایی که از محورهای مواصلاتی عبور می کنند، بالا است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: به همین منظور تبدیل محورها و ارتقای راه های اصلی به بزرگراهی و بزرگراهی به آزادراهی حایز اهمیت است، همچنین رفع نقاط حادثه خیز در دستور کار این معاونت قرار دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۱۶۰ نقطه حادثه خیز در سطح استان شناسایی شده که ۴۸ مورد آن در اولویت برای رفع است، همچنین بقیه نقاط برای رفع در سال های آینده در دستور کار است تا میزان تصادفات در راه های استان کاهش یابد به همین منظور ساخت بزرگراه ها و آزادراه ها در دستور کار قرار دارد.

شاهسوندی با بیان اینکه براساس عملکرد سالیانه میزان ساخت جاده و راه در استان مشخص می شود، تاکید کرد: البته ساخت راه و جاده مشکلات خاص خود را دارد که در وهله نخست به تامین منابع مالی برمی گردد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر  با توجه به برآوردها هزینه ساخت یک کیلومتر بزرگراه چهارخطه با عرض ۷ متر و ۴۰ سانتیمتر آسفالت بین ۵ تا ۵ ونیم میلیارد تومان است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی بعد از اینکه محوری را برای ساخت مدنظر قرار داد، مطالعات لازم انجام می شود، گفت: شروع فرایند راهسازی مطالعه آن است که در حین این مطالعات، اقتصادی بودن محور، سرویس دهی محور و همچنین مسایل دیگر در حوزه راه ها از جمله مباحث زیست محیطی، پدافند غیرعامل و ... مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۲۵ قرارداد مشاوره راهسازی در اداره راهداری وجود دارد که ۱۹ مورد آنها صرفا مربوط به مطالعه راه ها است که بعد از بررسی و در نهایت انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی آغاز می شود، همچنین برای ایجاد تقاطع های غیرهمسطح مباحث مشاور انتخاب و مناقصه و … انجام می شود.

شاهسوندی یادآور شد: تا پایان سال ۱۳۹۹ طول آزادراه های استان حدود ۴۸۰ کیلومتر، طول بزرگراه ها ۲۱۷۴ کیلومتر، طول راه های اصلی ۲۲۴۵ کیلومتر و طول راه های فرعی ۱۰۸۵ کیلومتر بوده است، همچنین در سال ۹۹ راه های روستایی با منفک شدن به اداره کل راهداری استان ملحق شد.

وی با تاکید بر اینکه مجموع ۱۷۶۷ کیلومتر از راه های استان نیازمند ارتقا و ساخته شدن دارند، گفت: این راه ها براساس ترافیک محور و حوادث آن اولویت بندی شده اند و در حال حاضر ۴۲۲ کیلومتر از راه ها در اولویت درجه یک قرار دارند، ۱۰۲۸ کیلومتر در اولویت درجه دو و ۳۱۶ کیلومتر در اولویت درجه سه قرار دارند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در حال حاضر اداره کل راه و شهرسازی در حوزه راه های بزرگراهی ۴۲ قرارداد فعال دارد که ۳۲۷ کیلومتر راهسازی آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مجموع قراردادهای حوزه راهسازی استان حدود ۵۱۳ میلیارد تومان است، گفت: از مقدار تاکنون ۲۸۵ میلیارد تومان هزینه کرده ایم و پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ کیلومتر از محورها به صورت چهارخطه زیر ترافیک برود.

شاهسوندی در ادامه به اجرای ساختمان های دولتی توسط این معاونت اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سه قرارداد تکمیل ساختمان مدیریت بحران استان با پیشرفت ۷۵ درصد، ساختمان فرمانداری اردستان با پیشرفت ۷۰ درصد و ساختمان بخشداری کویرات شهرستان آران بیدگل با پیشرفت ۹۵ درصد در حال اجراست.

وی توضیح داد: در صورت تخصیص اعتبار، ساختمان مدیریت بحران استان در سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین با بیان اینکه این حوزه معاونت ۲۵ قرارداد به ارزش ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با مهندسین مشاور دارد، گفت:  در حال حاضر چند پروژه حیاتی استان با توجه به ترافیک و حوادث راه ها در دست اجرا است.

وی به احداث باند دوم محور مبارکه-مجلسی و بروجن اشاره کرد و گفت: این محور در استان ۵۵ کیلومتر است که حدود ۱۵ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده، اما به دلایلی از جمله عدم تامین مالی، وجود معارضین محور از جمله اراضی کشاورزی، اراضی ملی و ... تاسیسات برق، فیبر نوری و ... اجرای این محور متوقف شد، اما در سال ۹۸ بنا بر اتمام این پروژه گذاشته شد و با مناقصه آن در سال ۹۹ به ارزش ۱۱۰ میلیارد تومان در قالب دو قرارداد، ۷ کیلومتر آن در سال گذشته به اتمام رسید و در حال حاضر ۲۸ کیلومتر دیگر آن در دست اجرا است.

به گفته شاهسوندی، با توجه به پیشرفت فیزیکی و مطابق برنامه زمان بندی، پیش بینی می شود این محور در سال ۱۴۰۲ به اتمام و زیر بار ترافیک رود.

وی همچنین به اجرای راه از طریق بتن غلطکی اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به گرانی آسفالت و قیر این پروژه برای نخستین بار در سطح استان اجرا شده که موجب کاهش هزینه نگهداری و طول نگهداری راه ها می شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین اضافه کرد: در حال حاضر دو پروژه محور برزک کاشان معروف به جاده مرگ و همچنین محور دامنه -خوانسار -گلپایگان به سمت خمین به عنوان مهمترین پروژه های راهسازی استان در دست اجرا است.

وی همچنین پیش بینی کرد، در سال جاری فرایند مناقصه ۵۰ کیلومتر جاده با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد تومان در استان برگزار شود.

شاهسوندی در خصوص نحوه رفع نقاط حادثه خیز در این معاونت، گفت: رفع نقاط حادثه خیز در قالب پروژه های راه است و در حال حاضر مجموع قراردادهای ما در استان بالغ بر ۵۱۳ میلیارد تومان است، همچنین حدود ۸ دستگاه تقاطع غیر همسطح در قاطع رفع نقاط حادثه خیز در استان اجرا می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.