| کد خبر: 225870 |

◄ سالانه تا ۳۰ میلیارد تومان به بافت فرسوده اصفهان اختصاص می‌یابد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: سالانه بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های تعریف شده بافت‌های فرسوده این استان اختصاص می‌یابد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: سالانه بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های تعریف شده بافت‌های فرسوده این استان اختصاص می‌یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا قاری قرآن روز چهارشنبه در حاشیه بازید از  چند طرح بازآفرینی شهری در کاشان و آران و بیدگل در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه شهرداری‌ها در بافت‌های فرسوده شهرها نقش اساسی و مهمی دارند، بیشتر طرح‌ها در بخش تملک، توسعه و بهسازی معابر با مشارکت آنها انجام می شود.

وی با بیان اینکه ۴۰ طرح بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده اصفهان وجود دارد، ادامه داد: این استان دارای ۱۴ هزار هکتار بافت فرسوده است که نزدیک به یک‌هزار هکتار آن مربوط به شهرهای کاشان و آران  و بیدگل است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: اکنون هشت طرح آموزشی و فرهنگی در بافت‌های فرسوده شهرهای کاشان و آران و بیدگل در حال ساخت است که ۶ طرح تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه سکونتگاه‌های غیررسمی در کنار شهرهای بزرگ شکل گرفته است، تصریح کرد: کاشان نیز از این قاعده مستثنی نیست و بخشی از این مشکلات را در بازآفرینی شهری به خود اختصاص داده است.

قاری قرآن یادآور شد: سال گذشته ۴۰۰ تن قیر برای معابر شهر کاشان اختصاص داده شد که برای افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی در سال جاری تلاش می‌شود.

وی اولویت نخست اداره کل راه و شهرسازی اصفهان را تکمیل طرح‌های نیمه تمام در این استان عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال برای طرح‌های بازآفرینی شهری استان اصفهان ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافت، گفت: این اعتبار به تناسب طرح‌ها در شهرستان‌های استان هزینه خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه از چند طرح بازآفرینی شهری در کاشان و آران و بیدگل بازدید کردند.

مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس از خانه فرهنگ کوی حسین پور و پردیس بزرگ فرهنگی در محل ساختمان قدیمی کارخانه ریسندگی کاشان و بافت فرسوده محله تاریخی دربند آران و بیدگل بازدید و روند اجرای این طرح‌ها را بررسی کردند.

در این بازدیدها آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، فرمانداران کاشان و آران و بیدگل، سیدجواد سادتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و جمعی دیگر از مسوولان استان اصفهان و شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل نیز حضور داشتند.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و رییس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه به کاشان با آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز دیدار کردند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.