| کد خبر: 210119 |

کاهش مدت توقف بار و مسافر با دو خطه شدن راه آهن استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از تکمیل و بهره برداری ۱۲۳ کیلومتر آزاد راه در کریدورهای شمالی- جنوبی و شرقی-غربی بعنوان مهترین برنامه اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از تکمیل و بهره برداری ۱۲۳ کیلومتر آزاد راه در کریدورهای شمالی- جنوبی و شرقی-غربی بعنوان مهترین برنامه اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا قاری قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: از ویژگی های پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان می توان به انطباق حداکثری با اسناد بالا دستی از جمله (سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، سند آمایش سرزمین و سند ملی توسعه استان) اشاره کرد.

وی ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت‌ها و تقویت مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی استان، حفظ اشتغال موجود، ایجاد اشتغال مولد، ساماندهی پروژه های عمرانی استانی و بهبود معیشت اقشار آسیب پذیر از دیگر شاخص‌های این پروژ‌ها در بخش حمل ونقل ومسکن در استان اصفهان است. 

قاری قرآن با اشاره به اینکه یکی از اهداف کلان وزارت راه وشهرسازی در اقتصاد مقاومتی؛ طرح برون گرائی اقتصاد، ترانزیت و توجه به تجارت بین المللی است گفت: تکمیل و بهره برداری از کریدورهای شمالی- جنوبی و شرقی- غربی کشور یکی از مهمترین این زیر ساخت ها است و استان اصفهان با توجه به موقعیت ویژه جغرافیائی و قرارگیری در مرکز کشور و همجواری با ۹ استان دیگر، نقش مهمی در این چهار راه حمل ونقلی ایفا می کند. 

او در ادامه اذعان داشت: اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان در سالهای اخیر تلاش کرده است به پروژه هایی که نقش مهمی در جهت افزایش ایمنی، روان سازی ترانزیت بار و مسافر، افزایش بهره وری انرژی در بخش حمل ونقل، ساختمان و شهرسازی موثر هستند، توجه ویژه ای داشته باشد. و در همین راستا چهار پروژه آزاد راهی در این استان به طول ۱۲۳ کیلومتر احداث و تکمیل شده است. 

ایشان در خصوص مزیت احداث این آزادراهها گفت: با تکمیل و احداث این پروژه های آزادراهی، ضمن کاهش هزینه و زمان سفر، آلایندگی های زیست محیطی و مصرف سوخت نیز کاهش یافته و موجب ایجاد یک وضعیت ایمن و روانتر در این بخش از کریدورهای ترانزیتی شده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان از دیگر پروژه های اقتصاد مقاومتی به بخش حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت: ۲۸۶ کیلومتر از خطوط راه آهن استان اصفهان در حال تبدیل به دوخطه شدن است که همین امر علاوه بر کاهش مدت توقف بار و مسافر، کاهش هزینه های تردد و...، موجب رقابت پذیرتر شدن حمل ونقلی ریلی با حمل ونقل جاده ای می شود.  

ایشان همچنین ادامه داد: از دیگر پروژه های اولویت داراقتصاد مقاومتی این استان، در بخش ترانزیت بار و مسافر، می توان به توسعه زیر ساخت‌های فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان اشاره کرد که ضمن الحاق ۴۰۰ هکتار از زمین های پایگاه شهید بابائی به این فرودگاه و توسعه وگسترش گنجایش ۲ برابری پارکینگ هواپیما، ۲۵ هزار متر مربع به ترمینال خارجی افزوده می شود.  

قاری قرآن عنوان کرد: بر مبنای برنامه عدالت بنیان کردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعی می توان به  بهسازی حاشیه کلان ‌شهرها و بافت‌های فرسوده اشاره کرد. و در این راستا سیاست کلی وزارت راه و شهرسازی و به تبع آن اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان توجه به توسعه درون‌زای شهری و جلوگیری از توسعه فیزیکی شهر است و از مهمترین پروژه های اقتصاد مقاومتی در بخش مسکن و باز آفرینی شهری، طرح توسعه عدالت و ساماندهی حاشیه نشینی ها، رونق بازار مسکن و طرح اقدام ملی را می توان نام برد. و به همین منظور در استان اصفهان، سال گذشته چهار محله هدف در باز آفرینی شهری، سه محله در باز آفرینی با بافت ناکارآمد میانی و چهار محله بازآفرینی با بافت تاریخی مدنظر قرار گرفت و  بالغ بر ۱۵۳ میلیارد ریال تسهیلات و وجوه  اداره شده به متقاضیان نوسازی مسکن در بافت های فرسوده، پرداخت شده  است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص  رونق تولید و عمل به شعار سال ۹۸ گفت:  جهت رونق بازار مسکن در طرح اقدام ملی مجموعاً ساخت ۷۰۷۸۰ واحد در استان اصفهان برنامه ریزی شده است که در سال گذشته احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی در سطح این استان و سه شهر جدید فولادشهر، بهارستان و مجلسی با مشارکت سرمایه گذاران و پیمانکاران واجد صلاحیت آغاز شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.