| کد خبر: 203829 |

برگزاری مناقصه برای آغاز بکار ۲۲ کیلومتر محور مبارکه _بروجن

علیرضا قاری قرآن در سفر به شهرستان مبارکه ضمن بازدید از پروژه های عمرانی حوزه راه وشهرسازی، مسایل و مشکلات در شهرستان را متنوع دانست و بر لزوم تملک پروژه ها قبل از اجرا تاکید داشت.

تین نیوز

علیرضا قاری قرآن در سفر به شهرستان مبارکه ضمن بازدید از پروژه های عمرانی حوزه راه وشهرسازی، مسایل و مشکلات در شهرستان را متنوع دانست و بر لزوم تملک پروژه ها قبل از اجرا تاکید داشت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اداره‌ ارتباطات‌ و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری قرآن مدیر کل راه و شهرسازی استان در سفر خود به شهرستان مبارکه ضمن بازدید از پروژه های راه و شهرسازی در شهرستان در جلسه‌ای که به منظور رفع مسایل و مشکلات پیش روی پروژه ها با حضور زهرا سعیدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، حمید عصارزادگان فرماندار و جمعی از مسئولین شهری تشکیل شد، حضور یافت.

علیرضا قاری قرآن مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: مسایل و مشکلات در شهرستان متنوع و مشمول زمان شده که تنها راهکار آنها استفاده از توان خود شهرستان و هر شهر برای توسعه همان شهر و پیشبرد پروژه هاست.

وی افزود: برای تکمیل پروژه ها با توجه به شرایط حاکم به تنهایی نمی توان وارد شد و در بحث تکمیل پروژه ها, شهرداری ها می توانند بسیار موثر باشند و با استفاده از ظرفیت های موجود در هر شهر، نتایج آن در نهایت در خود آن شهر مورد استفاده قرار گیرد لذا با کمک شهرداری ها می توان بخش عمده ای از مشکلات این حوزه را در شهرستان مرتفع کرد.

وی در خصوص پروژه احداث باند دوم مبارکه به بروجن گفت: کل این پروژه در محدوده شهرستان ۲۶ کیلومتر است که ۴ کیلومتر اولیه آن دوبانده شده و ۲۲ کیلومتر آن با توجه به نیاز به عملیات آزادسازی اراضی در مسیر، مشمول زمان شده که مقرر شد تا هرچه سریعتر نسبت به بر گزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار اقدام و ۶ کیلومتر این محور که نیاز به آزادسازی دارد توسط شهرداری و مجتمع فولاد مبارکه رفع معارض شود.

قاری قرآن در ادامه به بحث تملک پروژه ها قبل از اجرا تاکید داشت و بیان داشت: به منظور رفع اینگونه مشکلات که در هنگام اجرای پروژه ها گریبان گیر شده و بعضا باعث توقف پروژه ها می شود از این به بعد تملک پروژه ها برای اجرا، اولویت اجرای یک پروژه است.

احداث پل بر روی رودخانه زاینده رود و اجرای بلوار امام رضا (ع) دیگر خواسته مسئولین شهرستان بود که مدیرکل راه و شهرسازی با توجه به نیاز به اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی جهت احداث این پروژه گفت:احداث پل ۶ دهانه ۲۳ متری و راههای دسترسی به آن بطول ۳ کیلومتر تا انتهای مسیر و انجام عملیات آزادسازی مستحدثات ، درختان و اراضی کشاورزی به اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان نیاز دارد که مکاتبات و پیگیری های لازم جهت چگونگی اجرای آن در دستور کار قرار می گیرد.

از دیگر پروژه های مطرح شده در این جلسه احداث راه روستایی سورچه بالا به حسن آباد بطول ۵ کیلومتر بود. این پروژه نیز با توجه به وجود معارض و نیاز به آزادسازی ، توسط کشاورزان متوقف شده که به محض آزادسازی مسیر، عملیات اجرایی انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی با توجه به بحث طرح اقدام ملی ساخت مسکن ، درخصوص چگونگی اجرای این طرح در شهرستان گفت: متاسفانه در شهر مبارکه بدلیل عدم وجود اراضی دولتی امکان اجرای این طرح وجود نداشته و تنها در محله صفاییه مبارکه به تعداد ۱۵۰ واحد اراضی تامین شده ضمن آنکه در شهر مجلسی نیز به عنوان یکی از شهرهای شهرستان این طرح اجرایی و متقاضیان نسبت به ثبت نام اقدام کردهاند که به منظور تامین زمین برای نیاز شهرستان لازم است تا طبق قانون اراضی مازاد بر استفاده ادارات و دستگاه های دولتی به راه و شهرسازی تحویل شود تا این اراضی برای مصارف شهرستان و در قالب کاربری های مورد نیاز شهرستان مورد استفاده قرار گیرد .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.