| کد خبر: 177162 |

◄ فرودگاه اصفهان ارائه‎دهنده خدمات مطابق با استانداردهای روز دنیا

فرودگاه اصفهان خدمات مطابق با استانداردهای روز دنیا را ارائه‎ می‌دهد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‎های استان اصفهان گفت: اکنون و در شرایط جنگ اقتصادی، فرودگاه اصفهان از نظر تجهیزات CNS مطابق با آخرین استانداردهای بین‎المللی، قابلیت ارائه خدمات هوانوردی به همه پروازهای مسافربری، نظامی، ‌آموزشی و غیره را مهیا کرده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‎عمومی فرودگاه‎های اصفهان، حسن امجدی هم‌زمان با روز جهانی الکترونیک هواپیمایی در زمینه اقدامات انجام‌شده به منظور تجهیز سیستم‎های ارتباطی، ناوبری و نظارتی فرودگاه اصفهان به منظور ارتقای ایمنی و سلامت پروازها گفت: از جمله اقدامات انجام‌شده در سال گذشته خرید، نصب و راه‎اندازی فرستنده و گیرنده‎های رادیویی R&S سری 4200 مرتبط با سامانه سوئیچینگ SITTI و سامانه RCAG کشور است که با نوسازی این تجهیزات، پوشش و کیفیت ارتباط کلامی کنترلرهای مراقبت پرواز با خلبانان به سطح استانداردهای بین‎المللی ارتقا یافته است و همچنین زمینه اجرای ماژول‎های سامانه‎های هوانوردی ASBU، تدوین‌شده توسط سازمان بین‎المللی هواپیمایی کشوری (ICAO)، نیز فراهم‌شده است.

وی افزود: خریداری و نصب به‎روزترین دستگاه ضبط مکالمات هوانوردی با ظرفیت بیش از 100 کانال، انتقال RCAG به داخل فرودگاه و به‎روزرسانی گیرنده‎ها و فرستنده‎های آن، ‌نصب سامانه تمام بومی ارسال خودکار اطلاعات هوانوردی (ATIS)، تهیه سامانه‎های بی‎سیم Sepura و کابل‎کشی فیبر نوری همه سایت‎های CNS برای بالا بردن صحت و امنیت اطلاعات ارسالی از دیگر اقدامات انجام‌شده در سال گذشته در زمینه ارتقای سامانه‎های CNS است.

امجدی گفت: در بخش رادار نیز با انجام بازرسی‎های دوره‎ای منظم، ‌تهیه و تجهیز سامانه‎های پشتیبان، ‌نصب patch‌های نرم‎افزاری، تعمیر TR2000 رادار PSR و پاور رادار، خدمات راداری بدون وقفه جهت کنترل ترافیک هوایی ارائه‌شده است.

مدیرکل فرودگاه‎های استان اصفهان ادامه داد: در حوزه ناوبری نیز با انجام گراند چک‎ها و فلایت چک‎های دوره‎ای منظم، ‌تعمیر آنتن‎های پیچیده سیستم‎های GP و LLZ، ‌راه‎اندازی سیستم مانیتورینگ سایت‎های ناوبری، خدمات مطلوبی برای نشست و برخاست ایمن هواپیماها ارائه می‎شود.

امجدی در زمینه برنامه‎های در دست اقدام در حوزه الکترونیک، در سال جاری گفت: نصب و راه‎اندازی سامانه SITA برای ارائه خدمات به همه شرکت‎های هواپیمایی بین‎المللی،‌ نوسازی همه سامانه‎های فرستنده و گیرنده سایت انارک و بهره‎برداری از تجهیزات فیبر نوری از جمله اقدامات برنامه‌ریزی‌شده برای امسال است.

وی در پایان ضمن قدردانی از همکاران خود در اداره ارتباطات و ناوبری هوایی فرودگاه اصفهان از مساعدت و همراهی اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران تقدیر و تشکر کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.