| کد خبر: 219475 |

شهردار اردبیل خبر داد

◄ برخورد جدی با ساخت و سازهای فاقد پروانه/مراحل صدور پروانه تسهیل شده است

اردبیل| شهردار اردبیل گفت: هرگونه ساخت و ساز فاقد پروانه تخلف آشکار محسوب می‌شود و مجموعه شهرداری با چنین سازندگانی برخورد جدی می‌کند.

تین نیوز

اردبیل| شهردار اردبیل گفت: هرگونه ساخت و ساز فاقد پروانه تخلف آشکار محسوب می‌شود و مجموعه شهرداری با چنین سازندگانی برخورد جدی می‌کند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، حمید لطف‌اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در سایه پیروزی ملت ایران در جنگ هشت ساله بود که این کشور در چهار دهه اخیر آرامش و امنیت کامل را تجربه می‌کند.

وی به طرح‌ پیشنهادی اعضای شورای شهر مبنی بر ساماندهی پرونده‌های ماده 100 خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر عمده درگیری شهرداری در حوزه شهرسازی مربوط به پرونده‌های بلاتکلیف برای دریافت پروانه ساختمانی بوده که با تاخیر و تعلل این پرونده‌ها به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده می‌شد.

شهردار اردبیل با بیان اینکه در تعرفه عوارض سالانه روند کار مشخص شده و شهرداری مکلف به برخورد قانونی با هرگونه ساخت و ساز است، افزود: سازندگان فرصت دارند تا در کوتاهترین زمان بعد از پرداخت هزینه پروانه مجوزهای لازم را دریافت کنند و هرگونه تاخیر و تعلل در این زمینه به ارجاع پرونده ساخت و ساز به کمیسیون ماده 100 منجر می‌شود.

لطف‌اللهیان بیان کرد: دستگاه‌های نظارتی شهرداری را مکلف کرده‌اند تا حتی به اندازه اندک و زیرمتراژ تعیین شده با هرگونه ساخت و ساز فاقد پروانه و مجوز قانونی برخورد کند و ما نیز بر همین اساس به سازندگان توصیه می‌کنیم تا در اولین فرصت پروانه ساختمانی را دریافت و منطبق بر نقشه و پروانه ساخت و ساز خود را انجام دهند.

وی با اشاره به گلایه برخی از سازندگان در تاخیر و تعلل شهرداری برای صدور مجوزهای قانونی تصریح کرد: به محض واریز مبلغ پروانه از سوی سازندگان شهرداری نیز به سرعت اقدام به صدور پروانه می‌کند و در این مدت سازنده حداقل تا یک طبقه می‌تواند ساخت و ساز خود را انجام داده و برای دریافت پروانه ساختمانی به شهرداری مراجعه کند.

شهردار اردبیل گفت: برخی از سازندگان بدون مراجعه به شهرداری برای دریافت پروانه ساختمانی سه تا چهار طبقه ساختمان خود را احداث می‌کنند که این امر خلاف قوانین است و در این مدت باید اخذ پروانه ساختمانی از سوی سازندگان انجام شود.

لطف‌اللهیان افزود: تاخیر و تعلل در این زمینه باعث می‌شود تا ما به اجبار چنین پرونده‌هایی را به کمیسیون ماده 100 ارجاع دهیم که پیشنهاد می‌کنیم طرح ارائه شده از سوی اعضای شوری شهر به صورت کارشناسی در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود تا راهکار درست برای کم شدن فاصله زمانی در صدور پروانه و ساخت و سازها اندیشیده شود.

وی بیان کرد: با بررسی این طرح در کمیسیون‌های تخصصی و به شکل کارشناسی مغایر‌ت‌های قانونی رفع و سعی خواهد شد تا با کمیت و کیفیت مناسب این کارها پیگیری شده و شهرداری و سازندگان بنا در یک زمان مشخص نسبت به صدور و دریافت پروانه‌های ساختمانی اقدام کنند.

شهردار اردبیل در مورد طرح پیشنهادی اعضای شورای شهر برای نوسازی دستگاه‌های شهربازی شورابیل گفت: با تصمیم اعضای شورای شهر قرار است در مدت دو تا چهار سال این تجهیزات با همکاری مشارکت کنندگان نوسازی و استانداردسازی شود تا در استفاده شهروندان از این تجهیزات مشکلی به وجود نیاید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.