| کد خبر: 217501 |

استاندار چهارمحال و بختیاری بختیاری

◄ انتقاد استاندار چهارمحال‌وبختیاری از تاخیر در آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن

چهار محال وبختیاری| استاندار چهارمحال و بختیاری بختیاری با انتقاد از تاخیر در آغاز عملیات اجرایی در طرح اقدام ملی در استان، گفت: نباید به هیچ عنوان کلنگ احداث مسکن در این طرح در صورت آماده نبودن شرایط بر زمین زده می‌شد

تین نیوز

چهار محال وبختیاری| استاندار چهارمحال و بختیاری بختیاری با انتقاد از تاخیر در آغاز عملیات اجرایی در طرح اقدام ملی در استان، گفت: نباید به هیچ عنوان کلنگ احداث مسکن در این طرح در صورت آماده نبودن شرایط بر زمین زده می‌شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز- انتقاد استاندار چهارمحال‌وبختیاری از تاخیر در آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن اقبال عباسی ۲۶ مرادماه در جلسه شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری با انتقاد از تاخیر در آغاز عملیات اجرایی در طرح اقدام ملی توسط دستگاه‌های متولی، اظهار کرد: اگر مقدمات اجرای این طرح در استان فراهم نبود نباید به هیچ عنوان کلنگ احداث مسکن در این طرح بر زمین زده می‌شد، بنابراین نیاز است باتوجه به شرایط موجود، هرچه سریعتر آماده سازی برای آغاز عملیات اجرایی این طرح انجام شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای رونق در احداث مسکن در استان هر کدام از دستگاه‌های اجرایی و متولیان یکسری وظایف بر عهده دارند و باید برای ایجاد رونق در این بخش همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند، رونق در بخش مسکن رونق در تولید و اشتغال را نیز به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن در طرح اقدام ملی باید در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری توزیع شود و تنها تمرکز بر ساخت مسکن در مرکز استان نباشد، گفت: اگر در شهری زمین مناسب برای ساخت مسکن در طرح اقدام ملی وجود ندارد می‌توان این زمین را در مرکز همان شهرستان اختصاص داد.

عباسی در خصوص واگذاری اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی برای ساخت مسکن در طرح اقدام ملی، یادآور شد: در جلسه آتی اگر دستگاهی از واگذاری اراضی مازاد خود ممانعت کرد به صورت شفاف نام دستگاه بیان شود تا برخورد لازم صورت بگیرد، برای پیگری امورات مربوط به این طرح جلسات شورای مسکن هر دو هفته یکبار تشکیل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در خصوص صدور مجوزات ساخت مسکن شهرداری‌ها همکاری لازم را داشته باشند، شهرداری‌ها نمی‌توانند مطالبات قبلی خود از دستگاه‌های اجرایی را به این مسئله گره بزنند و صدور مجوزات باید تسهیل شود.

عباسی با تأکید بر اینکه باید در ساخت مسکن در طرح اقدام ملی از مصالح استاندارد و با کیفیت باتوجه به شرایط آب و هوایی استان استفاده شود، عنوان کرد: باید امکانات رفاهی مانند مسجد، مدرسه، مرکز خرید و فضای سبز دیده شود تا در آینده این مسائل ایجاد نارضایتی نکند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ۱۰ درصد حقوق شهرداری‌ها در واگذاری‌ها پرداخت شود، بیان کرد: اما می‌توان این حقوق را با یک وقفه انجام داد، جهت جلوگیری از تاثیر افزایش قیمت در هزینه ساخت مسکن باید هرچه سریعتر عملیات اجرایی آغاز شود و دستگاه‌های خدمات‌رسان ملزم به اجرای تاسیسات هم‌زمان با اجرای طرح اقدام ملی مسکن هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.