| کد خبر: 185146 |

لایروب تخصصی ارتش در مناطق سیل زده گلستان راه اندازی شد

فرمانده کل ارتش گفت: لایروب تخصصی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با هدف لایروبی سریعتر کانال و رودخانه گرگانرود و خروج آب از شهر گمیشان راه اندازی شد.

تین نیوز

فرمانده کل ارتش گفت: لایروب تخصصی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با هدف لایروبی سریعتر کانال و رودخانه گرگانرود و خروج آب از شهر گمیشان راه اندازی شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی که روز جمعه برای دومین بار به مناطق سیل‌زده استان گلستان سفر کرده اظهار داشت: این لایروب امروز با تلاش متخصصان و جوانان نیروی دریایی ارتش راه اندازی شد و کمک می کند آب موجود در شهرهای آق قلا و گمیشان به سمت پایین دست و دریا هدایت شود.
وی افزود: این لایروب توانایی حرکت در آب‌های کم عمق و رودخانه‌ها را دارد و می‌تواند سنگ ها و رسوبات سفت و سخت تر را تراش داده و گل و لای را با سرعت از عمق کانال به سمت طرفین پرتاب کند.
فرمانده کل ارتش ادامه داد: فعالیت این لایروب روند تعریض کانال را با کمک دستگاه های بیل مکانیکی لودر ها تکمیل و تسریع خواهد کرد.
وی گفت: با توجه به اینکه رودخانه های منطقه منتهی به بستر دریای خزر نیازمند لایروبی و رسوب برداری است بعد از پایان کار در این کانال در دیگر مناطق هم مورد استفاده قرار خواهدگرفت.
سامانه لایروب تخصصی و سنگین نیروی دریایی ارتش چند روز پیش از خرمشهر توسط 3 فروند هواپیماهای ترابری نیروی هوایی برای تسریع درخروج آب از آق قلاو گمیشان از طریق گرگان رود و رودخانه قره سو، به استان گلستان منتقل شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.