| کد خبر: 255257 |

یک کارشناس :

◄ انحلال معاونت راهداری اقدامی ضربتی و حساب نشده بود

به اعتقاد کارشناسان حوزه راه و ترابری، انحلال معاونت راهداری وزارت راه و ترابری و ادغام آن در سازمان حمل و نقل به یکی از مشکلات بزرگ در کشور تبدیل شده است.

تین نیوز

به اعتقاد کارشناسان حوزه راه و ترابری، انحلال معاونت راهداری و ادغام آن در سازمان حمل و نقل به یکی از مشکلات بزرگ در کشور تبدیل شده است.

به گارش تین نیوز، روز ایمنی حمل و نقل (هفت اردیبهشت) در حالی پشت سر گذاشته شد که چندان مورد توجه مقامات مسئول در این امر، قرار نگرفت.

 هر چند در این زمینه مباحث کارشناسی متنوعی در شبکه های اجتماعی منتشر اما با این حال در این مباحث جای خالی افراد مسئول مشهود  بود.

در بین مباحث کارشناسی طرح شده عوامل متعدد تاثیر گذار در افزایش میزان حوادث و تلفات رانندگی طرح و مورد بررسی قرار گرفت.

اما  یک کارشناس حمل و نقل معتقد است: متاسفانه مشکلی بزرگ و سازمانی در زمینه راهداری وجود دارد که متاسفانه هیچ یک از مدیران گذشته و حال به آن توجه ننموده اند و لازم است این مشکل، در سازمان مدیریت مورد بررسی و اقدام قرار بگیرد.

عوض بهمن زاده افزود: این مشکل متاسفانه ناخواسته مدیریت حمل و نقل جاده ای کشور را هم تحت الشعاع قرار داده و آن این است که در دهه 80 دولت بدون بررسی های فنی و اداری معاونت راهداری وقت وزارتخانه راه و ترابری را صرفا به جهت نیاز به تامین اعتبار و بودجه منحل کردند.

وی عنوان کرد: این معاونت پس از انحلال به جهت اینکه سازمان حمل و نقل جاده‌ای نو پای کشور درآمدهای جدیدی برای توسعه حمل و نقل داخلی و بین المللی جاده ای ایجاد کرده بود در این سازمان ادغام شد که یک اقدام ضربتی و حساب نشده بود.

او تاکید کرد: معتقدم این اقدام لطمات سنگینی نه تنها به حمل و نقل جاده ای و مدیریت کلان و راهبردی آن وارد نمود، بلکه مشکلات راهداری کشور را نیز پیچیده و مزمن کرد.

وی یکی دیگر از عوامل موثر در تصادفات جاده ای را کاهش استانداردهای تجهیز جاده ها به علائم لازم ذکر کرد. 

بهمن زاده با تاکید بر این که ایران در این زمینه دچار عقب افتادگی یا عقب ماندگی از جریان رو به رشد حهانی است، گفت: در دوران خدمت با سازمان یا نهاد موثر در حاده ها IRF (فدراسیون بین المللی راهها) آشنا و در نهایت مطلع شدم - از قول دبیرکل وقت آن نهاد - که گویا کشور ایران در دهه 70 میلادی از جمله  کشورهای موسس این تشکیلات بوده و  سکوت چند دهه ای ایران سوال مهمی برای این نهاد بود.

او ادامه داد: فقط اشاره کنم که این نهاد NGOبوده و تحت نظارت سازمان ملل و با عضویت کلیه نهادهای خصوصی و دولتی مرتبط با طراحی جاده ها، ساخت راه، تولید کنندگان انواع سازندگان ماشین آلات راهداری و راهسازی، موسسات و سازمان ها و شرکت های فعال در ایمنی راه ها و علائم و ارتباطات و.... از جمله دانشگاه ها و موسسات دولتی و خصوصی تحقیقات راه و ایمنی و... همه و همه فعالیت دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد 0 0

    در کل ادغام راه با حمل و نقل اشتباه بود.